Ga naar inhoud

"Zucht" toch maar een nieuw systeem? maar wat?


Aanbevolen berichten

Vanavond in de weer geweest met dit k*t systeem :evil: Van alles geprobeerd.. zie mijn vorige topic... Kabels wisselen , jumpers verzetten , batterij vervangen , maar fout na fout dan weer opstarten dan weer niet, dan weer een foutmelding van de hd dan weer de videokaart daan weer zwart beeld .. ik sta op het punt om dit fucking systeem uit het raam te gooien.. Ik overweeg om gewoon iets nieuws te nemen , maar wat? wat ik al heb en meekan is: Kast , videokaart en voor de rest niks . ja misschien het geheugen maar het is pc 2700 dus ik weet niet of dat nog te gebruiken is.. ? Dus wat ik wil is een redelijk systeem , mb , proc, hd , voeding , en eventueel geheugen. Maar heel veel geld heb ik niet 300 a 400 euro Wat kan ik het beste nemen ? athlon xp leek me wel wat maar die zie ik bijna niet meer op de sites , tis allemaal sempron? icm met een weer wat duurder mb :-? advies?
Link naar reactie
Als ik jouw was zou ik gewoon alles eruit gooien tot je het probleem hebt gevonden. Dus alleen je VGA en HD met windows aan je mobo hangen en dan kijken of ie stabiel loopt. Dan je andere harde schijf en dvd rom etc etc er aan hangen tot dat je het probleem gevonden hebt. Is er nu echt iets kapot of wil je iets nieuws kopen voor weinig, kijk dan eens naar een 64 2800+ of sempron 3100, beide al voor 130 euri (bij tweakers pricewatch). Neem dan een asus kn8 met nforce 3 voor ongeveer 80 euri en een geheugen een 512 ddr 400 mhz (3200) voor ongeveer 90 euri. Ben je met 300 klaar. Wil je dan nog geld uit geven koop dan een A-merk voeding zoals Tagan TG420-U01 (ATX, 420W ) voor 75 euro, dan ben je ook van die q-tek af, want dat is rotzooi!
Link naar reactie
Zoals hierboven is gezegt start hem zo 'kaal' mogelijk op. Als die dan nog niet stabiel is , kijk dan eens naar je voeding, want die is brak. Als je nog steeds problemen heb kan je een 1 voor 1 je onderdelen is een kennis zijn computer doen, of zijne in jouw computer. Zo moet het probleem gewoon te vinden zijn. Kan je verder misschien de foutmeldingen noemen, dan moet het echt wel lukken om je te helpen. Ook nog wat dingetjes die ik niet uit je verhaal kan opmaken: garantie? nieuwe instalatie OS? ALLE drivers?
Link naar reactie
Vanavond clean install gedaan , heb er zo weinig mogelijk aan gehangen dus 1 hd (20gb op primary master), dvd-rom en mijn oude gf4-ti4200. Toen xp geinstalleerd , ging allemaal goed. Daarna 60 gb hd aangesloten (primary slave) en toen ging het mis. Hij kwam wel in windows maar toen ik de hd aansprak viel de pc compleet uit waarna hij herstarte. Erg ver kwam hij niet want hij bleef hangen na de post , zwart scherm met knipperende cursor, verder gebeurde er niks.. Toen Hd 2 weer ervan afgehaald , reboot , windows was hersteld van een ernstige fout ... Oke dacht ik dus de 2e hd is defect , probleem gevonden.. Dus daarna alleen hd 1 en toen ging het weer goed , totdat ik mijn radeon 9800 pro er weer aanhing , opnieuw problemen , dwz weer het zwarte scherm met knipperende cursor.. toen wat casefans eraf gehaald ( 2 stuks) , reboot en kwam zowaar in windows , nog een keer opnieuw geprobeerd en toen was het weer mis , zwart scherm en knipperende cursos links boven in de hoek , aantal keren geprobeerd maar met wisselend succes .. Als laatste opnieuw weer de gf-4 erin en toen was het weer oke.. tenminste tot nu toe ;) Dus situatie nu is 1 hd , 1 casefan , cdrw en de gf 4 ti 4200 nu dus kijken wat hij morgenvroeg doet met een koude start want na vanavond zal hij wel een beetje opgewarmd zijn :lol: ps heb geen garantie ... helaas ..
Link naar reactie
Klinkt als een brakke voeding, al eens een steviger exemplaar ingehangen? Tegenwoordig toch al snel min 350W, zeker met een Radeon 9800 Pro. Weet je zeker dat de jumpers van die 2e HDD goed staan? Heb je die Radeon ook meteen op de monitor aangesloten? Wss wel, maar als je onboard VGA hebt (te lui om nu zelf ff te gaan zoeken :P) kun je proberen of je de Radeon er alleen passief in kunt zetten (stroomverbruik zonder belasting, dus APG slot uitschakelen). Gaat dat goed is het zeker een te zwakke voeding. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Nou vanmorgen was het weer helemaal mis, weer geen koude start en dat met alleen het broodnodige aangesloten te hebben. Dus 1 hd , video (gf4-ti4200) en cd r/rw dat moet zelfs een q-tek toch trekken... zo heeft het namelijk altijd gewerkt en dat zelfs op een 350w q-tek en dan waren er zelfs 2 hd's aangesloten en nog 3 casefans :-? Ben nu echt radeloos , heb zelfs de oude q-tek van 350w weer aangesloten , misschien dat de 550w helemaal naar zijn gootje was maar dit ook met wisselend succes.. 1 keer niet dan wel weer zucht.. Aardig aangeboden xiliduur , ik woon trouwens in het noorden van het land , dus mocht het nodig zijn... :)
Link naar reactie
Zit nu sterk te denken om dit aan te schaffen na alle ellende want ik kamp al met dit probleem vanaf augustus en het is in de loop der tijd alleen maar erger geworden.. :evil: op of aanmerkingen? Asus K8N-E Deluxe AMD Athlon 64 2800+ Box 800 MHz, Boxed Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB, 7200 rpm, 8 MB Tagan TG380-U01 380 watt Corsair VS512MB400 ValueSelect PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB totaal net iets onder de 500 euro Zelf heb ik dan nog de chieftec dragon kast en de 9800pro
Link naar reactie
Da's idd om moedeloos van te worden ja. Volgende verdachte op de lijst is je mobo, evt samen met je proc. Ik zag recent dat Alternate upgrade setjes verkoopt. Een Asrock mobo, AMD Sempron (2200) en 256MB RAM (MDT). Omdat zoiets nog geen 140 € moet kosten is dat wellicht een goed alternatief gezien je beperkte budget. Er blijft iig voldoende over voor een nieuwe voeding als dat nodig is. (advies: los bestellen is iets goedkoper!) Voor je eerste budget (300 á 400 €) kun je geen AMD64 bekostigen (met alles wat er bij komt). Ik vermoed dat je student bent, dus ff €500,- ophoesten zal ook niet eenvoudig zijn. Met zo'n upgrade setje (mits los besteld, zie de dagprijzen) kun je komende maand ook nog fatsoenlijk eten ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
LOL, woon bij Maastricht, dus dat haalt mijn Renault 5 met airco vanuit de kokerbalk niet :D Als het je voeding niet is dan kan het niets anders als je mobo zijn, al het andere heb je immers uitgesloten. Maar toch zou ik eerst een die tagan halen, als je toch iets nieuws gaat kopen. Ben nu wel benieuwd of het idd niet aan de voeding ligt
Link naar reactie
Heb besloten toch maar wat nieuws te kopen Dit gaat het worden: Amd 64-2800 Asus of Msi Mb n-force3-250gb ( welke adviseren jullie? of maakt het niks uit ? ) Corsair value select 512 mb pc3200 cl 2,5 80 gb maxtor ide 8mb cache Tagan 380 ( is dit genoeg ? ) reeds bestaande componenten Chieftec dragon kast Sapphire 9800pro 128mb Totaal 452 euro
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...