Ga naar inhoud

Budget AMD64 OC?


Aanbevolen berichten

Ik ben dus op zoek naar een upgrade voor mijn huidige oude beestje. Als student heb ik het natuurlijk niet al te breed, dus er is geen ongelimiteerd budget. Momenteel heb ik een mATX kast (aldi-pc) dus die moet er ook uit. pc nu: P3 667 2x 256MB 40GB 7200rpm 80GB 7200rpm Chaintech GT-20 Ti4200 64MB Dit zijn de belangrijkste onderdelen. De hdd's, cd-rom, brander en de videokaart gaan uiteraard gewoon mee naar de nieuwe pc. :) Uiteindelijk gaat het dus om: - kast - moederbord - cpu - geheugen Ik zat zelf te denken aan het volgende: - Chieftec DX-01BD 360W zwart - DFI Lanparty UT nF3 250Gb - AMD Athlon 64 2800+ BOXED (Socket 754, 1.80Ghz, 512Kb) - MDT 512MB PC3200 DDR SDRAM Ik heb dus nog een paar vragen mbt overclocken. Ik ben hier al een hele tijd uit dus ik heb bij god geen idee meer wat nou wel en niet goed overclockt :x Ik heb begrepen dat de DFI een goede overclocker is, klopt dat? Ik hoor ook veel verhalen over de MSI K8N namelijk. Dat MDT geheugen is goedkoop en loopt aardig hard op standaard voltage heb ik begrepen, klopt dat ook allemaal. De 2800+ is gewoon uit kostenoverweging, later kan ik er altijd nog een sneller in duwen :D Als laatste nog een vraagje over de voeding, kan die al dit geweld wel aan? Het lijkt me eigenlijk wel aangezien Chieftec over het algemeen goede voedingen heeft, nietwaar? Als jullie mij wat info kunnen verschaffen betreffende de volgende vragen, dan ben ik weer een blij man. :D edit: btw. Budget is maximaal €450,- Het geheel wat hier staat zou me €441,- (+verzendkosten) gaan kosten.
Link naar reactie
Een s939 3000+ is zeker weten een 90nm cpu toch? De 3000+ ligt alleen iets buiten mijn bereik. Met dit setje zit ik eigenlijk al redelijk aan het maximum. Een goed moederbord is even het belangrijkste voor de toekomst en als deze goedkope repen geheugen ook nog eens goed overclockbaar zijn is dat natuurlijk mooi meegenomen. Ik ga er van uit dat een 2800+ niet slechter overclockt dan een snellere, behalve dat je dan het nadeel hebt van een lagere multiplier.
Link naar reactie
Max van socket 754 is een 3700+, hoger komt niet uit. Een Socket 939 pc zal wss niet binnen je budget passen. Wat is nou precies je budget?? Als je dezelfde videokaart houd, is een chieftec 360 watt goed. Als je later nog een high end videokaart erin gaat zetten, zou het misschien wat krapjes worden. Is het btw niet goedkoper een 3000+ te kopen en iets minder OC geheugen?? Om lekker te klokken is goede koeling nl ookwel vereist, waar je ook in moet investeren.
Link naar reactie
Dat is dus allemaal voor later. Dat geheugen is maar €85, dus voor de prijs hoef ik het niet te laten. Gewoon Kingston/Dane-Elec is ongeveer even duur. Budget heb ik eerder al toegevoegd in de startpost :wink: maximaal €450. Met dit setje zit ik op €441. S939 gaat inderdaad niet in mijn budget passen. Voorlopig wil ik het even proberen met stock koeling om later er weer een betere koeler op te gooien. Een beetje goede koeler is al snel minimaal €40 dus dat is op het moment gewoon niet haalbaar. Voor deze opstelling leek een Chieftec 360W mij ook wel goed, maar ik vind het fijn dat het even bevestigd wordt. :) Er draait hier thuis ook een XP2800+/9800Pro/512MB/120GB in een gewone cheap-ass kast met 300W voeding en dat geeft nooit problemen. Mijn huidige pc draait op een 200W voeding :P. Maar wat weten jullie over de moederborden voor het S754-platform? Is die DFI nu een goed OC-bord? Dat is namelijk een onderdeel wat langer mee kan gaan en waar ik dus een goede keus voor wil maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...