Ga naar inhoud

Genoeg voeding?


Aanbevolen berichten

Vraagje: Hoe weet je of je genoeg voeding in je pc hebt? Via mijn Asus Probe 2 (monitor progje) kan ik wel wat gegevens lezen, maar dit zegt me voor de rest vrij weinig: +12V >>11,584V +5V >> 5,053V +3,3V >> 3,056 V VCore >> 1,536 Ik heb iig hetvolgende in mijn pc zitten: ADM64 3200+ Nvidia FX 5900 XT 2 harde schijven (7400 en 10000 RPM) 2 DVD spelers extra netwerkkaartje K8N-E-Deluxe moederbord 1gb geheugen Dit alles, en de monitor, draait op 350W. Na wat harde schijf problemen heb ik het idee dat er misschien te weinig voeding is. Heel af en toe valt mijn pc ook wel een uit.... Zou dit door (gebrek aan) voeding komen? Alvast bedankt weer
Link naar reactie
Merk...geen idee... Volgens mij niet echt een A merk... Er staat niet echt veel op de voeding qua merk...hmmm :-? Mijn pc valt echt af en toe uit... heel willekeurig... Het lijkt erop dat de videokaart dan heel even geen stroom heeft, daarvan krijg ik dan ook een melding van nvidia. Daarna blijft de pc nog zo'n 30seconden aan...en schakelt hij zichzelf uit. Soms gewoon als in internet. Na zo'n shutdown herkende de pc mijn 2de harde schijf ook niet meer...maar das een ander verhaal :) Temps zijn meestal rond: CPU: 48-53 MB: 34-38 Ben ik toe aan meer Watt? Lijkt me wel in orde....of?
Link naar reactie
Het lijkt erop alleen maar erger te worden. Vorige week is ie 1 of 2 keer uitgevallen. Nu krijg ik hem amper meer aan zonder dat ie weer uitvalt. Misschien is er toch iets anders 'goed' fout. Gelukkig nog 1 jaar en 11maanden garantie maar toch....zal hem straks nog een proberen te stressen met doom3 ofzo. Hoop dat het niet te erg is :(
Link naar reactie
[quote:a5fb89af02="Robbert_o"]Op het moment blijf mijn pc al een tijdje aan (:)) dus heb ff een tijd doom3 en wat andere zware programmas gedraaid. Voltages zijn inderdaad anders: +12V >> 11.264 +5V >> 5.08 + 3.3V >> 2.992 VCore >> 1.536 Is dit slecht nieuws? Grz.[/quote:a5fb89af02] Dat zijn wel erg lage voltages :o . Je moet een zwaardere voeding hebben.
Link naar reactie
[quote:7a45eed76a="Comp-Freak"]@ TS, is het zo'n kant en klare pc? Of is ie zelf samengesteld? In dat 1e geval kan je gratis een andere voeding erin krijgen neem ik aan, omdat het dan een fout is van de pc boer.[/quote:7a45eed76a] Ja wel zelf samengesteld ja, dat is niet echt in mijn voordeel. Weer iets geleerd voor de volgende keer. Zal 400 of 450 watt genoeg zijn?
Link naar reactie
Die 12V is op zich wel aan de lage kant, maar de rest van de spanningen zijn wel ok. Vooral de AMD64 en P4 procs trekken erg hard aan de 12 lijn, waardoor deze over het algemeen dus wat zakt als de pc belast wordt. Zolang je systeem niet instabiel wordt voldoet je voeding nog prima, maar mocht je random errors krijgen met een belast systeem, spontane reboots enzo dan heb je veel kans dat het aan je voeding ligt. Ben je van plan ook nog eens het systeem zwaar over te gaan klokken dan is het wel aan te raden uit te kijken naar een andere voeding, bijv een mooie nieuwe OCZ 520 :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...