Ga naar inhoud

Tweede Hardeschijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe HD gekocht.. maar nou is er geen plaats meer in mijn kast (onder de eerste HD zeg maar..) Weet iemand nog een andere plek waar ik hem kwijt kan en hoe? Ook vraag ik mij af hoe ik het met de IDE kabels moet doen.. Ik heb 2 x HD, 2 x CD/CD-R.. Hoe kan ik dit het beste aansluiten? BVD! - Boompje
Link naar reactie
[quote:bc5b609817="Boompje"]ik heb nu 2 HD's dus.. hoe moet ik dit oplossen? en wat bedoel je precies?[/quote:bc5b609817]Ik bedoel, dat je van die grote gaten hebt, die zijn 5 1/4 inch groot, en kleine, waar een HD in past, die zijn 3 1/2 inch groot. Nu kan de dus converters kopen van groot naar klein. Ook kan je zo'n Zalman Harde schijfkoeler kopen. Maar ik weet niet hoeveel aansluitingen je op je moederbord hebt voor ATA apparaten, maar je zult er toch 3 moeten hebben.
Link naar reactie
mm ik heb nog een plaats voor cd en nog een plaats voor floppy.. waar raden jullie het aan om hem neer te leggen..?? enne.. klopt het dat hij een paar cm omhoog moet liggen.. dat er zeg maar nog wat ruimte tussen zit.. of is dit niet nodig..? owja.. ik leg hem denk ik ook op zn kop.. die boven kant is namelijk dus van ijzer.. kan dit dan kwaad? bvd
Link naar reactie
Begin met het doorlezen van je moederbord manual. Daar kun je zien hoeveel slots je hebt. Als je maar 2x ide hebt kun je het vergeten want je kunt bij mijn weten niet 2 hardeschijven op 1 kabel zetten (dit kan wel bij cdroms) cd+hardeschij werkt ook niet want dan is je hd even sloom als je cdrom. Als je idd maar 2 x ide hebt dan zou ik ff naar een pcwinkel stappen enkijken of die er een pci kaartje inkunnen zetten of evt andere mobo.
Link naar reactie
[quote:35f31ad109="@ liq.."]hoezo kun je neit 2 schijven op een kabel zetten?? waarvoor heb je dan master en slave?? of snap ik nu niet wat jullie bedoelen..?? ik kan gewoon 2 schijven op dezelfde IDE kabel zetten hoor.. :-?[/quote:35f31ad109] je kan een je floppy disk aan je hd koppelen maar of dat nou lekker is voor je snelheid :roll: . Ik zou zegge kom maar op met je HD speedtest. hoeveel mb/s?
Link naar reactie
[quote:3f2dcdac43="Anjo"]IDE controler 1 HDD1 en CDbrander IDEcontroler 2 HDD2 en CDspeler @SDK je kunt GEEN floppydrive aan een optische drive of HDD hangen , kabels zijn verschillend[/quote:3f2dcdac43] Zo heb ik het zitten. IDE I master: HD Slave: niks IDE 2 master: NEC 2500A Slave: Plextor 48/24/48 Op IDE 1 zat ook nog een HD maar die is vervangen voor een grotere SATA. Die plek is dus nog over.
Link naar reactie
Tegenwoordig kan je gewoon 2 hdd's aan 1 controller hangen hoor. Als je ff nagaat dat de controller 133 mb/s is en een hd nooit meer dan 50 haalt? Ik zou in het geval van de TS proberen om het zo te doen: 1e ide: Hdd + cd 2e ide: Hdd + cd Dit had volgens mij te maken met on the fly branden enzo. Anders gewoon die 2 hdd's en de 2 cd's bij elkaar. [Edit] Ik wil best dit een keer testen, alleen heb ik hier SATA schijven, geen ide.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...