Ga naar inhoud

windows via partitie opnieuwgeinstaleerd; nu trage pc


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb mijn windows Xp opnieuw geinstaleerd via de partitie die op mijn schijf staat. Dit al een paar keer hiervoor gedaan en zonder problemen. Alleen nu heb ik het probleem dat ie nu goed opstart en weer lekker snel is. alleen als ik programma;s ga draaien dan begint ie steeds langzamer te worden. hij moet heel lang denken bij programma's afluisten en muis reageert heel traag. :( Het enige wat er gewijzigd is na aankoop is een nieuwe videokaart en muis. ik heb hiervoor de nieuwe drivers geinstaleerd.(hij starte mijn nieuwe configuratie op zonder mijn vorige videokaart driver, dus een lege driver. hierna meteen de nieuwste atidriver geinstaleerd) Het betreft een xp machine met 1.7 pentium 4 en 512 mb intern geheugen. met 60gb hd(verdeeld in c en d schijf) 9600xt 128mb
Link naar reactie
[quote:255a8318ba="Jorgen023"]512 mb intern geheugen. en mijn virtueelgeheugen staat op de door windows toegewezen hoeveelheid![/quote:255a8318ba]Dat is voor normaal gebruik ook genoeg. Automatisch toewijzen (in jouw geval D:) zou voldoende moeten zijn. Mijn ervaring is dat wanneer bij mij te weinig virtueel geheugen beschikbaar is, WIndows XP mij waarschuwt. Op dat moment gaat WIndows XP wel meer reserveren dan oorspronkelijk was opgegeven. Dit zijn overigens dan wel extreme situaties. (Geheugengebruik tot 1,5-2G met 512 of 768MB geheugen in de computer). Het blijft interessant om te zien om bepaalde programma's te zien crashen, Windows XP blijft stabiel ... [quote:255a8318ba="Jorgen023"]2.5gb vrijeruimte op mijn C schijf en 30 op D schijf.[/quote:255a8318ba]Ik neem aan dat de probleem installatie op D: zit. In dat geval verwacht juist geen problemen. D: ziet er namelijk juist prima uit, C: zou in extreme situaties te krap kunnen zijn.
Link naar reactie
[quote:d2e405857f="Jorgen023"]Zou ik mijn oude videokaart terug moeten zetten dan windows opnieuw instaleren via rescue optie? en daarna de nieuwere kaart instaleren?[/quote:d2e405857f]Drivers van de oude videokaart kunnen iha gedeïnstalleerd worden. Eventueel ook nog de standaard VGA driver installeren. Vervolgens de oude videokaart terugzetten. Het opnieuw installeren van WIndows zou niet persé nodig hoeven zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...