Ga naar inhoud

computer probleem


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem: Ik was bezig met het modden van mijn kast en ik zette mijn computer weet aan en het bootte niet, dit vondt ik heel vaag. Maar hetvolgende heb ik gedaan. Ik heb hardeschijf 1 geformateert en met 2 partities namelijk een 20 gb en 1x 18 gb(40 gb hardeschijf van maxtor). Dat gaat goet maar zodra ik er windows xp op wilt kopieren gaat dit ook goed(installatiebestanden) en dan vraag windows op pc opnieuw op te starten en dan in bios aangezet naar de juiste schijf; dit is omdat ik 2 maxtor d740x schijven er in heb zitten. En hij boot niet, toen heb ik 1x 512 mb pc2100 memory er in zitten in plaats van 2x 512 mb pc2100 cl 2.5 & 1 hardeschijf van maxtor (maxtor 40 gb d740x). En weer windows xp de hdd laten formateren en partitities laten aanmaken en installatiebestanden laten kopieren en pc restart maar hij start niet door. Technische gegevens van systeem: Asus p4b533-e moederbord socket 478 Intel Pentium 4 2,26 ghz socket 478 fsb 533 2x dane elec modules van 512 mb pc2100 (266) Sapphire ATI 9500 Pro 128 mb videokaart pro version 2x maxtor d740x 40 gb ata133 schijven Soundblaster 1024 live soundcard cd-writer Lite-on cd/rw 24/10/40 dvd-speler Pioneer 16/40x Ik zou dus graag willen weten wat ik eventueel kan doen en waar het eventueel aan kan liggen.
Link naar reactie
Hoe zijn je schijven aangesloten? Kijk eens naar de jumpers op de schijven: als ze op dezelfde kabel zitten moet er 1 op master staan, de ander op slave. Zitten ze op verschillende kabels, zorg dan dat ze allebei master zijn (op hun eigen kabel) en dat de dvd-speler en cd writer beide als slave zijn ingesteld. Is dat gebeurd weer booten. (je zet de PC toch wel ff uit voordat je weer gaat knutselen hè!? Als je de compu aan hebt laten staan terwijl je eea hebt veranderd mag je er nu wel vanuit gaan dat je mobo naar de kl*ten is, en mss wel meer...) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:04020b35e4="viper3007"]Ik was bezig met het modden van mijn kast en ik zette mijn computer weet aan en het bootte niet, dit vondt ik heel vaag. [/quote:04020b35e4]Bedoel je dat het beeldscherm volledig zwart bleef, of gebeurde er toch nog wat meer en is het alleen dat WIndows niet opstart? Heel soms is de computer instabiel, door een driver concflict of defect geheugen of wat anders en dat zou kunnen leiden tot het niet doorstarten van Windows.
Link naar reactie
Beide schijven staan op Primaire en master en slave, en cd rewriter en dvd speler staan op master en slave, hij ziet de schijven ook wel in de bios van het moederbord maar hij start op 1 of andere manier niet door. Nee hardeschijven beide geformateerd maar hij start niet naar 2e sesie van installatie van windows. p.s. heb zelf op 1 kabel aangesloten en nog steeds dezelfde kuren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...