Ga naar inhoud

AMD64 OC DDR440??


Aanbevolen berichten

[color=red:dfe39cbd06][b:dfe39cbd06]AMD64 OC DDR440??[/b:dfe39cbd06][/color:dfe39cbd06] Ik heb mijn AMD 64 overgeclockt naar 2420. (220x11) Nu zie ik bij mijn geheugen instellingen dat ik DDR440 heb. Dit komt doordat ik mij FSB op 220 heb gezet. Kan dit kwaad? En hoe warm mag je geheugen worden? Nog een klein vraagje ik gebruik maar een PCI slot kan ik de latency van mijn PCI dan gewoon op zijn hoogst zetten?? Of heeft dit gevolgen voor mijn VGA en/of andere hardware?
Link naar reactie
[quote:be61745d2d="laurensbot333"] Ik heb mijn AMD 64 overgeclockt naar 2420. (220x11) Nu zie ik bij mijn geheugen instellingen dat ik DDR440 heb. Dit komt doordat ik mij FSB op 220 heb gezet. Kan dit kwaad? En hoe warm mag je geheugen worden? [/quote:be61745d2d] Warmte zal je het probleem waarschijnlijk niet zijn, maar gewoon wat de geheugenchips aankunnen. Je klokt met je proc je geheugen mee (loopt 1 op 1). Door je timings van je geheugen iets losser te zetten, kun je hogere fsb's halen. En de Vdimm opvoeren is ook erg aan te raden.
Link naar reactie
MSI neo2 Fir met kt800 pro chipset dus? volgens mij heeft deze pci/agp lock? dat moet dus wel enigszins snor zitten. Je geheugen (corsair) heeft iig geen problemen met hoger fsb's (zeker niet als je het voltage een tikkeltje verhoogt. En je cpu mits koel genoeg moet ook geen problemen hebben. Dus als alles stabiel is (test met bv prime95) en dan ook nog de cpu relatief koel is moet het geen probleem zijn. PCI-slot latency's moet je niks aan doen. Heb je niks aan. Gewoon je pci/agp op 33/66mhz locken. edit: aha RD, zo kom ik nog es wat te weten over amd64 ;)
Link naar reactie
[quote:acd4062f0d="Vandread"]je kan je cpu/mem ratio anders zetten vaak... bijvoorbeeld dus 4/5 ratio dan loopt je cpu op "200fsb" en je mem op 250... (als je mem dat trekt) (200/4 x 5 = 250) uh ja toch? werk daar nooit mee, bij XP's is het niet bevoorderlijk[/quote:acd4062f0d] hoe dat je dat ik kan niets vinden in mijn BIOS over ratio.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...