Ga naar inhoud

Harde schijf dodelijk gewond...


Aanbevolen berichten

Een aantal dagen geleden is mijn 200GB S-ATA harde schijf gecrasht. Ik heb 'm getest met Ontrack EasyRecovery Professional en de harde schijf heeft enorm veel beschadigde sectoren. Eerder dit jaar heb ik een compleet nieuwe pc gekocht (de onderdelen heb ik zelf ingebouwd) en sindsdien heb ik al 3 (!!!) beschadige harde schijven gehad. Twee had toeval kunnen zijn, maar drie??? Is het mogelijk dat er iets mis is met mijn moederbord of voeding, waardoor de harde schijf na een tijdje stuk gaat? De laatste 2 harde schijven hielden het ongeveer een maand vol. De eerste S-ATA harde schijf was van Seagate, de laatste 2 van Maxtor.
Link naar reactie
Bedankt voor je reaktie! Aangezien ik nog geen andere harde schijf heb, gebruik ik mijn oude pc weer. Ik kan dus ook niets controleren op m'n nieuwe pc. De voeding die vermeld staat in mijn onderschrift heb ik ook in mijn oude pc gebruikt. Toen heb ik geen enkel probleem gehad. In eerste instantie had ik wel een defecte videokaart. Is het mogelijk dat die het moederbord heeft beschadigd?
Link naar reactie
[quote:a1399f5d8f]ik denk dus dat het probleem bij je voeding ligt[/quote:a1399f5d8f] Leek mij ook het meest waarschijnlijk. Dan vervang ik die als eerste en maar hopen dat het probleem dan is opgelost. Zo niet, dan kom ik daar pas na een maandje achter. Als de nieuwe schijf het tenminste net zo lang (of kort) uithoudt als de vorige twee. Bedankt voor jullie reakties!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...