Ga naar inhoud

AMD versus INTELL


Aanbevolen berichten

Frans, de 'Intel vs AMD' vraag is al heel vaak voorbij gekomen hier en meestal (eigenlijk altijd) eindigde dat in een 'flamewar' van die-hard Intel cq AMD fans die ongenuanceerd 'hun' merk verdedigen zonder zich druk te maken over de geloofwaardigheid en waarheidsgehalte van hun berichten... :-? Vandaar dat de mod's er maar al te graag een slotje opzetten, om escalatie te voorkomen (computeraars zijn net mensen, lever kritiek op 'hun' ding en je krijgt de meest smerige rotzooi van ze terug :evil: ) Overigens heb ik geen flauw benul welk overleg de mod's hierover gevoerd hebben, dus daar kan ik je niet mee helpen ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
1) Ja 2) Iemand had geklaagd dat hier een AMD vs Intel topic liep. Die lopen vaak uit op een scheldpartij, wat natuurlijk geen enkel nut heeft. Daarom plaatste een moderator een slotje. 3) Maar omdat niets mis is met dit topic hebben Teacher en ik even overlegd, en besloten het slotje weer te verwijderen. Alles bij elkaar alleen een misverstand dus. ;) Edit: Hier wil ik nog even aan toevoegen dat we in dit forum al veel vaker AMD vs Intel discussies hebben gehad die gezond werden gevoerd, met goede argumenten en zonder gescheld. Beide fabrikanten produceren heel verschillende processors en de verschillen daartussen verdienen het op een normale manier besproken te worden. Ik ben behoorlijk zat van alle mensen die denken dat een AMD vs Intel discussie per definitie op gescheld uitdraait!
Link naar reactie
Frans, ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is , maar een aantal jaren geleden maakten de AMD systemen nogal wat lawaai itt de intels. ( Jongens mij niet gaan afschieten hierover, ik heb alleen OUDE pc s :D ) Over de prestaties lijkt me genoeg gezegd, maar houdt rekening met waar je je PC neerzet, mn Acer notebook staat in de huiskamer maar de koeling irriteerdt me af en toe zo dat ik t ding uitzet @mods : dit is een simpele gebruikers-overweging en GEEN argument voor welke PC dan ook :lol:
Link naar reactie
PIII was koeler dan Athlon, en P4 gebruikte standaard een groter koelblok -> stillere fan was voldoende. Tegenwoordig heeft Athlon64 standaard ook een grote koeler. Zelf heb ik hier een tijdje een A64 + Epox bord laten draaien waarvan de fan steeds ongeveer 15 minuten stilstond! Daarna draaide hij even onhoorbaar een paar minuten om de CPU weer af te koelen, en dan begon het weer overnieuw.
Link naar reactie
[quote:a18f2228c6="FX"] En wat ik nu ook beter begrijp is het stukje tekst uit een van de eerste reactie's [quote:a18f2228c6](het is nogal not done om te beginnen over amd vs intel ) [/quote:a18f2228c6]groeten, Frans[/quote:a18f2228c6] dat was ik he ;) dus zoals onze lieve mod zegt [quote:a18f2228c6="egslim"] 2) Iemand had geklaagd dat hier een AMD vs Intel topic liep. Die lopen vaak uit op een scheldpartij, wat natuurlijk geen enkel nut heeft. Daarom plaatste een moderator een slotje.[/quote:a18f2228c6] Zoals je ziet zijn de mods er happig op om bij voorbaat de discussies af te kappen, een subtielere titel had wat mooier geweest ;) Ik had trouwens niet geklaagd, maar het was maar even een waarschuwing, het topic onderwerp was nogal aangrijpend qua flame-gevoeligheid. Hopende dat u het verder begrijpt gaan verder waar het in dit topic om gaat..... :D
Link naar reactie
Hoi Ook bedankt voor je reactie. Tja, dat een dergelijke titel zoiets kan voortbrengen kon ik niet weten. Maar dat heb je ook al begrepen natuurlijk. Het ging mij om de aanschaf van wel of geen AMD. De titel past ook goed bij de vraagstelling. Ik heb er verder niet bij stil gestaan dat zoiets kan uitlopen op een digidrama. Uiteraard gebeurt één en ander aan de hand van ervaring / verleden. Maar het belangrijkste is dat het forum zijn functie / doel weer heeft bewezen. Want ik heb een goed antwoord, waar ik wat mee kan. En ach ja, diuscussie's die dan ontstaan tussen "voor" en "tegen" neem ik dan ter kennisname aan. Trouwens, de moderator kan er ook wat van, met zijn front "anti senseo" , hoewel ik van deze processor nog nooit heb gehoord :lol: :lol: Heeft ie waterkoeling ? Afijn, hoop dat ik weer eens een beroep op jullie mag doen als ik weer echt ergens mee zit. Allen bedankt, grt Frans
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...