Ga naar inhoud

Verschil tussen deze twee nieuwe Pentium 4 processors


Aanbevolen berichten

Ik moet kiezen tussen deze twee notebooks met twee verschillende Pentium 4 processors, Nu weet ik niet welke de betere is. Zou een van jullie mij daarbij kunnen helpen om een keuze te kunnen maken tussen deze twee notebook? Volledige naam van microprocessor: Mobile Intel® Pentium® 4-processor 532 Fabrikant van microprocessor: Intel® Snelheid van microprocessor: (GHz) 3,06 Type microprocessor: Pentium®4 532 L2-cache (kB): 1024 Frontside bus (MHz): 533 Volledige naam van microprocessor: Mobile Intel® Pentium® 4-processor 3,06 GHz. Ondersteunt Enhanced Intel SpeedStep®-technologie Fabrikant van microprocessor: Intel® Snelheid van microprocessor (GHz): 3,06 Type microprocessor: Mobile Pentium® 4 L2-cache (kB): 512 Frontside bus (MHz): ? ? Alvast bedankt, Greetz, Rayden
Link naar reactie
[quote:28c6c08d3a="NoepZor"] kijk anders eens naar een Centrino processor (Pentium-M) die presteren ietsjes minder [/quote:28c6c08d3a] Nou, de prijs/prestatie verhouding van Centrino's ligt toch aanzienlijk hoger dan bij P4's. [quote:28c6c08d3a="NoepZor"] maar verbruiken veeeeel minder stroom, kun je 4/5 uur op een accu ipv 2 uurtjes met zon zuipschuit [/quote:28c6c08d3a] Idd, die Centrino's zijn gericht op mobiliteit. Vooral voor plekken waar je niet zo snel een stopcontact hebt. Als je dit echter wel meestal in de buurt hebt zou ik gewoon gaan voor de P4, veel meer rekenkracht voor je geld. Waarom eigenlijk zo'n zware CPU? Wat voor applicaties moeten erop gaan draaien?
Link naar reactie
Het is waar dat P4 CPU's iets krachtiger zijn dan hun P-M neefjes. Maar denk eraan dat de mobiele P4 varianten nog een 533MHz FSB hebben en single channel geheugen - wat het prestatieverschil al behoorlijk verkleint. Daar komt bij, wat heb je in een laptop aan die iets betere CPU prestaties? Voor games blijven de videokaarten nog steeds achter en de harde schijf is vaak ook een belangrijk stuk trager. In een laptop is de CPU zelden de bottleneck.
Link naar reactie
De laptop gebruik ik voor huiswerk: (words en exel), videobewerking (Adobe Premiere, TMPGEnc, FlaskMPG, DivX), DVD Shrink, Dvd’s te branden en niet te vergeten Winamp. De laptop is altijd thuis en zit altijd in het stopcontact. Na het lezen van jullie reacties heb ik hier nog een aantal vraagjes: Waarom zal de prestatie van een 512 kb versie beter zijn dan van een 1024 kb? Wat is het verschil tussen een Nortwood en een Prescott? Welke van de twee processor is nu sneller en welke processor is nu duurder, als ik de processor zou loskopen? Nog iets, als ik deze vraag anders stelt: welke processor zouden jullie nemen als de beide laptop evenveel kost? Dit zijn al heel wat vragen, maar ik hoop dat jullie al mijn vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt voor jullie reacties, Greetz, Rayden
Link naar reactie
[quote:ac3da6a858="Rayden"] videobewerking (Adobe Premiere, TMPGEnc, FlaskMPG, DivX) [/quote:ac3da6a858] Dan valt de Centrino i.i.g. af. [quote:ac3da6a858="Rayden"] Nog iets, als ik deze vraag anders stelt: welke processor zouden jullie nemen als de beide laptop evenveel kost? [/quote:ac3da6a858] Ik zou die met 1024kB nemen, domweg omdat ie moderner is. En die extra L2 cache komt waarschijnlijk wel goed van pas bij het videobewerken.
Link naar reactie
[quote:6b5a622d03]Waarom zal de prestatie van een 512 kb versie beter zijn dan van een 1024 kb?[/quote:6b5a622d03] Omdat dat niet het enige verschil is tussen beide CPU's. De 1024kB versie heeft nog enkele andere aanpassingen die een negatieve invloed hebben op de prestaties. [quote:6b5a622d03]Wat is het verschil tussen een Nortwood en een Prescott?[/quote:6b5a622d03] Northwood is de 512kB versie, Prescott de 1024kB. Maar zoals gezegd bestaan tussen beide processors nog enkele andere verschillen, ten nadele van Prescott. [quote:6b5a622d03]Welke van de twee processor is nu sneller en welke processor is nu duurder, als ik de processor zou loskopen?[/quote:6b5a622d03] Northwood is los sneller en duurder, omdat deze ook zeldzaam aan het worden is. [quote:6b5a622d03]Nog iets, als ik deze vraag anders stelt: welke processor zouden jullie nemen als de beide laptop evenveel kost?[/quote:6b5a622d03] Northwood ongetwijfeld, omdat deze minder energie verbruikt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...