Ga naar inhoud

garantie


Aanbevolen berichten

[quote:f704f1a19b="rebecca"]help! niet zo ingewikkeld doen heb er helemaal geen verstand van! een oom van mij heeft hem erin gezet doet zoiets wekelijks dus denk niet dat er iets verkeerd is gegaan met inbouwen maar het moederboard is inderdaad ook kapot[/quote:f704f1a19b] ok, dus volgens jou zijn ze allebeide kapot. hoe weet je dit zeker? hebben jullie er een andere processor in geprobeerd? heb je de nieuwe processor die ook kapot is ook geprobeerd in een ander systeem? de winkelier mag jouw garantie niet zomaar wegschelden, met het oog op de nieuwe europese wetgeving aangaande consumentenrecht sta je zeer sterk, en is het voor de winkel het beste maar accoord te gaan met je klacht. goed ik kan begrijpen dat ze geen garantie willen geven op de processor die zelf geplaatst is. zij zullen zeker niet de 1e webshop zijn die om deze reden geen garantie honoreren. heb eens een kijkje genomen op hun site, en kan ook nergens algemene leveringsvoorwaarden zien. er vanuit gaand dat dit op de bon staat ( achterkant misschien) zou ik dit een doorlezen. mocht dit er niet opstaan, dan is het helemaal klaar. zij hebben je niet gewezen op hun leveringsvoorwaarden (garantiebepalingen etc.) dus daar zijn ze al de mist in gegaan. ook vermelden ze nergens dat de garantie vervalt zodra de processor zelf geplaatst wordt, dus dat is de 2e keer. hoe je het ook wend of keert, ze zullen je tegemoet moeten komen. gezien de leeftijd van het artikel, en het verwachtingspatroon wat je daarbij schept mag deze nu nog niet kapot gegaan zijn. zij hebben je niet vermeld dat dmv overclocken de processor kapot kan gaan, dus daar kunnen ze het ook niet op gooien. ik zou nog een keer teruggaan, en je oom even meenemen ( mocht je dat al niet gedaan hebben) en eens duidelijk maken aan deze amateurs dat hun manier van handelen niet overeemkomt met de normale gang van zaken. trouwens; zou ook altijd met een grote boog om zulke bedrijven lopen, kijk eens naar hun site. erg amateuristisch, spelvouten etc. en anders zou ik eens naar de rechtswinkel gaan, mochten ze alsnog niet accoord gaan, dan kun je daar ook mee dreigen ( de kans dat je een zaak zal winnen is 99%)
Link naar reactie
[quote:356b685b7c="Computerfreakje"]Oja , vraag tussendoor. Ik heb mijn processor net een klein half-jaartje.. heb ik dan nog 'n half jaar garantie??? (bij elkaar 'n jaar dus) ?[/quote:356b685b7c] nee, als je een cpu een half jaar hebt, dan is je garantie allang verlopen. jez*S man, wat voor onzin kraam je toch altijd uit :evil: weet je hoeveel 1+1 is? ( reken dan ook maar lekker zelf uit hoelang garantie je nog hebt )
Link naar reactie
[quote:657ebe639d="Obi-wan-kenobi"][quote:657ebe639d="turbulence"] zou ook altijd met een grote boog om zulke bedrijven lopen, kijk eens naar hun site. erg amateuristisch, [b:657ebe639d]spelvouten[/b:657ebe639d] etc. [/quote:657ebe639d] Expres zo ingetypt? :lol:[/quote:657ebe639d] zou idd wel triest zijn als ik er over begin, en zelf ook de fout in ga :wink:
Link naar reactie
nou , we zijn vanmiddag terug geweest bij MIDO maar hij wil ons op geen enkel mogelijke manier tegemoet komen we hebben gedreigd met rechtswinkel en hij zei dat dat best mocht want [color=blue:eb1b6aefd9][b:eb1b6aefd9]HIJ [/b:eb1b6aefd9][/color:eb1b6aefd9]stond volledig in zijn recht heeft iemand tips hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken? alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:558c27a99f="rebecca"] we hebben gedreigd met rechtswinkel heeft iemand tips hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken? [/quote:558c27a99f] Euh, naar de rechtswinkel? Enne, post je ervaring bij de Shopsurvey: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3570 Zo'n nieuwe P4 2.8Ghz kost zo'n 175 euro, dus je moet maar kijken wat de moeite waard is.
Link naar reactie
[quote:0685fb022f="rebecca"]nou , we zijn vanmiddag terug geweest bij MIDO maar hij wil ons op geen enkel mogelijke manier tegemoet komen we hebben gedreigd met rechtswinkel en hij zei dat dat best mocht want [color=blue:0685fb022f][b:0685fb022f]HIJ [/b:0685fb022f][/color:0685fb022f]stond volledig in zijn recht heeft iemand tips hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken? alvast bedankt![/quote:0685fb022f]Heeft hij ook uitgelegt waarom hij zo volledig in zijn recht stond? Anders van iemand civiele wetboek lenen, en die eens openslaan op tafel. Schijnt heel goed te werken. En anders inderdaad naar de consumentenbond stappen of iets anders consumentenrechtendinges. Ik zou als ik jou was als ik nog eens naar de winkel ging om garantie te claimen wat van die dingen uit je hoofd leren, en heel stevig in je schoenen staan.
Link naar reactie
Als een bedrijf z'n verplichtingen niet kan of wil nakomen, kun je als benadeelde partij faillisement aanvragen. Da's een duur grapje (voor beide partijen) dus alleen doen als 'last resort'. Dreigen met faillisement is mss niet kies, maar als het helpt... :wink: :lol: En idd, bij een rechtswinkel vindt je deskundig advies voor jouw situatie. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...