Ga naar inhoud

Vragen over bouwen nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Ik ga overmorgen mn nieuwe pc bouwen. Ik heb dit nog nooit gedaan en nu maak ik me over een paar dingen zorgen, het meest over het vermijden van statische elektriciteit. Aangezien ik geen anti-ESD armbandje ga gebruiken, wanneer moet ik het meeste op statische elektriciteit oppassen en hoe kan ik dit het beste voorkomen bij het plaatsen van onderdelen? Moet er een plastic rondelletje om de afstandsbusjes (waar je het mobo op plaatst) van de kast zitten, of kan ik daar gewoon meteen het mobo op zetten? Verder vraag ik me af of het instellen van de jumpers op het moederbord moeilijk is, of wordt dat bij een MSI KT6V-LSR of Asrock K7S8X (mot nog kiezen...) automatisch herkend? alvast heel erg bedankt!
Link naar reactie
Eigenlijk zou je een polsbandje om moeten en deze aansluiten op iets wat geaard is. Maar aangezien bijna niemand thuis zoiets heeft om op aan te sluiten kun je het best voordat je begint je eigen eerst ontladen door je systeem kast aan te raken. Maar je hoeft je niet echt zorgen te maken over statische elektriciteit, als je gewoon de hardware op de juiste manier vasthoud, dan is de kans erg klein dat je iets sloopt. Ik werk alleen op school met polsbandjes en thuis heb ik nog nooit wat gesloopt door statische elektriciteit. :wink: En over die jumpers ..... er zit meestal een handleiding bij je moederbord waarin precies staat hoe je de jumpers moet zetten.
Link naar reactie
Om die statische elektriciteit hoef je je idd niet zo'n zorgen te maken, ik heb mn pc ook volledig in elkaar gebouwd zonder zo'n bandje en heb ook niks gesloopt, tis alleen aan te raden om geen wollen trui ofzo (ivm staticiteit) aan te trekken als je de pc gaat bouwen. Jumpers staan meestal op de "out of the box" instellingen al goed. En anders is het in de handleiding makkelijk te vinden. Wel moet je even goed opletten bij het aansluiten van de kabeltjes van de kast met de aansluitingen op het mobo. Maar ook daar is het heel erg simpel als je de boekjes van je kast en van je mobo erbij pakt. Veel suc-6! :)
Link naar reactie
Volgorde boeit niet veel.... Ik ben begonnen met de dvd drive's in de kast te bouwen daarna de voeding. daarna heb ik de cpu en vervolgens de cpu koeler op het mobo geplaats. Dan duw je meteen ff het geheugen in de sjotjes. Daarna plaats je voorzichtig het mobo in kast. Vervolgens schroef je alles vast en sluit je kabeltjes aan en dan plaats je nog eventueel een videokaart (wel zo handig) een maybe een pci kaartje.... Et voila...
Link naar reactie
[quote:a51a29f37a="carlobernardini"]ok bedankt. Voor de rest is de volgorde goed? Als ik dat werk doe (het cpu & fan plaatsen op mobo), is het dan goed als ik deze op de ESD conductive bag op mn bureau (hout) leg? En welk onderdeel van de kast moet ik 10 sec aanraken om ongeladen te zijn, de voeding?[/quote:a51a29f37a] 10 seconde is volgens mij wel erg overdreven, het gaat er in principe alleen om dat je niet al te veel ben statisch geladen bijvoorbeeld zoals HardTrance al zij geen wolle trui ofzo...
Link naar reactie
Ok, tip a.u.b: Ik kan nu kiezen tussen het volgende: AMD Athlon XP 3000+ Asrock K7S41GX (SiS741GX) [img:6a19ed46a0]http://www.asrock.com.tw/images/MB/K7S41GX.gif[/img:6a19ed46a0] (heeft VGA onboard en ondersteund geen DDR400 en AMD Athlon XP 2600+ MSI KT6V-LSR (VIA Chipset) [img:6a19ed46a0]http://www.penta.cz/img/KT6V%20LSR.jpg[/img:6a19ed46a0] (heeft CoreCell en ondersteund DDR400 heeft S-ATA heeft meer PCI sloten die ik opzig wel kan gebruiken) Wat moet ik kiezen?? Dat Asrock mobo lijkt me wel heeel gaar :-? , al is de 3000+ wel weer leuker, al betwijfel ik of het veel verschil levert... S-ATA ga ik niet gebruiken, ik neem een ATA 133 hdd. Advies? PS: weet iemand toevallig of de KT6V-LSR jumperless is?
Link naar reactie
Losse onderdelen kun je het best op een anti statische mat leggen, maar omdat weinig mensen dit hebben kun je de onderdelen het best op de anti statische zak leggen die om de onderdelen zitten als je iets koopt. En je kan de cpu + cooler beter eerst op het moederbord zetten voordat je het moederbord in de kast monteerd omdat je er zo beter bijkan, voor de rest maakt de volgorde weinig uit. :wink: Ohjaa, ik zou voor de msi gaan. Die 2600 klok je wel over naar een 3000 :D En misschien nog wel verder. MSI is gewoon betere kwalitiet als Asrock. :P
Link naar reactie
[quote="jayday"]Asrock is opzich een prima bordje, alleen moet je er geen andere pci kaarten instoppen en al helemaal niet gaan oc'enquote]Genoeg excuus om voor de msi te gaan niet ??? :wink: (overigens heb ik zelf ook een asrock mobo met een redelijke overklok, maar ik mag van geluk spreken als ik sommige mag geloven)
Link naar reactie
ok lijkt me duidelijk ik ga voor een msi bord... overclocken ga ik niet, maar die pci sloten vind ik gewoon helemaal gaar bij de asrock. Verder boeit het verschil tussen 2600 en 3000 me niet veel, want ik weet dat 2500+ met 512mb al vloeiend loopt dus.... En t'is 9 euro minder :) (daar gaat het natuurlijk allemaal om he :D)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...