Ga naar inhoud

Electrolux EWF14070W


René-6

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Het lijkt er op dat de machine denkt dat er nog water in staat. Laat de machine leeg lopen via (het slangetje bij) de afvoerpomp en kijk of hij dan wel open gaat. Zo ja: controleer de afvoerpomp op verstopping en voel of het schoepje wel soepel kan draaien ( beide kanten op)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
Zelfde antwoord al hierboven. De machine denkt nog water te zien. De deurvergrendeling zelf kan natuurlijk ook defect zijn. Probeer ook de foutcode uit te lezen. - Zet de machine op Katoen 60 graden en start hem op. - Als hij water begint te nemen druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra spoelen samen in en houd deze ingedrukt. Het lampje Start/Pauze gaat nu in een rood/groen patroon knipperen. Wat is dit knipper patroon?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
hallo, wij hebben oop problemen met onze wasmachine. hij stopt bij de 60 en 60eco wasbeurten te vroeg en laat water in de mand staan, ook bij de 40 had hij zijn programma niet afgemaakt en knipperde de start/pauze knop. en wilde ook niet verder of open, moesten echt het programma op 0. heb net naar de melding gekeken doormiddel van de start/pauze knop en extra kort knop. hij knippert dan 5x rood en dan 2x groen, daarna gaat hij verder met water pakken. wat kan dat zijn? waterpomp werkt goed, koolborstels zien er goed uit.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Laat de machine eens centrifugeren zonder wasgoed. Gaat dit goed? Zet hem eens in het spoel programma met wasgoed. Draaid de trommel wel beide kanten op? E52 betekend nl dat de elektronica geen terug melding van de motor krijgt dat hij draaid. Als de borstels goed zijn (dus langer dan 1,5 cm) en ze goed in de houder zitten en vrij kunnen bewegen dan vallen deze af. Controleer dan de tacho spoel, zit op de kop van de motor aan de zelfde kant als de borstels. De weerstand hiervan moet tussen de 100 en 500 Ohm zijn. Controleer ook het magneetje in het midden hiervan, deze moet vast zitten op de motor as en mag niet gescheurd zijn. Als dit ook goed is controleer dan de stekker van de motor op roestvorming. Is dit ook goed controleer dan de elektronica module op losse contacten, verkleurde relais en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Ik heb dit model machine ook. Ik heb het probleem dat de machine keer op keer stopt midden in elk programma en niets meer doet. Er staat dan water in de machine. Ik heb hierboven gelezen de foutcode te achterhalen, dit was ook 5x rood / 2x groen. Ik las wat dit betekent en wat te doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik hier weinig van begrijp. Moet ik de machine openen?
Link naar reactie
Ik heb dit model machine ook. Ik heb het probleem dat de machine keer op keer stopt midden in elk programma en niets meer doet. Er staat dan water in de machine. Ik heb hierboven gelezen de foutcode te achterhalen, dit was ook 5x rood / 2x groen. Ik las wat dit betekent en wat te doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik hier weinig van begrijp. Moet ik de machine openen?
Link naar reactie
Ga er maar van uit dat de koolborstels bijna op zijn. Verwijder het paneel aan de achterzijde. Aan de onderkant van de kuip hangt de motor. De koolborstels zitten precies aan de andere kant van de motor dan waar de snaar zit. Haal de koolborstels er uit en controleer de lengte hiervan. Het kool gedeelte moet minimaal 15 mm zijn, indien korter dan vervangen. https://www.youtube.com/watch?v=tNnqIK8AomM Als je handig bent is dit goed zelf te doen, de motor hoeft er niet uit, je kunt met je handen net overal tussen door.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Betreft Electrolux EWF 14070W van mijn moeder. Groen start/pauze-led blijft knipperen en apparaat start geen van de programma\'s op. Er is ook geen mechanisch geluid hoorbaar. Met de toetsencombinatie zoals elders beschreven krijg ik 5x rood en 1x groen. Dus E51. Gebeld met de importeur leverde op dat deze foutcode te maken heeft met een storing in het motor gedeelte. De koolborstels heb ik al gecontroleerd. Deze zijn ruim 3 cm lang en veren probleemloos. De gemeten weerstand van de tachospoel is 178 Ohm. Voor de zekerheid ook de waterafvoerpomp gecontroleerd op blokkade. De schoep kan ik in beide richtingen draaien. Heeft iemand een suggestie wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...