Ga naar inhoud

problemen met nieuwe mobo, cpu, mem en graka


Aanbevolen berichten

nogmaals mijn oprechte excuses voor het drukken op het verkeerde knopje :D ----------------- ik heb vorige week de volgende onderdelen in mijn computer gezet: asus k8n-e deluxe amd 64 3200+ (@2570Mhz) corsair 512 mb low latency vervolgens heb ik windows 2000 opnieuw geinstalleerd, en het systeem werkt goed. alleen mijn voltages waren aan de lage kant (11,7 ipv 12) Vandaag kwam ik er achter dat de computer maar op 1000 mhz liep, dus heb ik in de bios een mp van 11 en een bussnelheid van 233 ingesteld, waardoor de computer nu iets van 2570 mhz loopt. Ook zette ik mijn nieuwe Nvidia GF 6800LE in de computer. Vervolgens kreeg ik een aantal volledige blackouts, computer startte spontaan opnieuw op, of liep helemaal vast. Mijn 12 volt staat nu nog maar op 11,45 en de vcore op 1,53 Ik probeer nu alles weer wat te herstellen, door de snelheid van de cpu terug te brengen, en de oude graka weer terug te zetten, maar het blijft instabiel, en de voltages gaan niet echt omhoog. Ook krijg ik allemaal foutmeldingen, afsluitingen en andere rommel in windows.... Ik denk persoonlijk dat het helemaal aan mijn voeding te danken is dat mijn computer zo brak is... denk ik dit goed en moet ik een sterkere voeding? of zou het aan iets anders liggen btw, ik heb een chieftec 360 watt voeding! alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:82c4c66c4d="Wim Sturkenboom"]Ik weet niet wat je Vcore moet zijn. Over die 12 volt zou ik me geen zorgen maken (nu minder dan 5% afwijking, grotere afwijking zal waarschijnlijk ook nog geen verschil maken). 5V en 3.3V zijn vele malen belangrijker.[/quote:82c4c66c4d] hoe meer mhz en hoe meer volts en stroomvreters, hoe lager zn +12v wordt en hij heeft steeds blackouts, had ik ook toen ik mn pc had overgeclockt met een 300watt noname, met een zwaardere voeding is het nu wel ok
Link naar reactie
Ik heb het zelfde probleem en ligt idd aan de voeding. Ook ik heb de chieftec 360 watt voeding die in mijn kast zat, alleen levert die maar 17 amp. op de 12 volt lijn. Hierdoor draait ie bij mij net, maar als ik iets oc dan vliegt ie eruit. Krijg/koop op de hcc dagen een antec trueblue 480 watt. Die levert 25 amp bij 12 volt. Dus gewoon een nieuwe voeding kopen.
Link naar reactie
[quote:d00b740460="Wim Sturkenboom"]@comp-freak: Dus je weet het nog niet of het gaat helpen. Verder zal de 5V ook wel wat meer kunnen leveren in je nieuwe voeding (lijkt me).[/quote:d00b740460]Ja, klopt. Ik weet het niet helemaal zeker, maar met een gf4 kan ik verder mn processor overklokken dan met mijn radeon 9800pro, simpelweg omdat de gf4 minder stroom gebruikt. Dus het is wel vrijwel zeker. Natuurlijk zijn idd de voltagelijnen in de nieuwe voeding allemaal krachtiger.
Link naar reactie
[quote:3c6fb30dd1="paultjuh"]Ik heb ook een probleem, heb een K8T neo moederderbord van MSI en bij CoreCenter (software) Staat bij V-core 1.46V bij het vakje waar je het in kan stellen staat in ROOD 1.550V Hoe hoog moet hij zijn of heb ik ook een nieuwe voeding nodig[/quote:3c6fb30dd1]Wat dacht je ervan om daar een nieuw topic voor te openen. Wordt een lekker zooitje op deze manier.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...