Ga naar inhoud

overclocken amd xp 2500+


Aanbevolen berichten

Kan je een xp 2500+ barton overclocken door gewoon een betere koeler te kopen en in de bios de fsb te verhogen? Ik heb een elitegroup kt600a mobo en de hierbovengenoemde proc. En zoja welke koeler is het beste geschikt. Ik zat te denken aan de zalmann CNPS-7000B-AC of julie moeten iets beters weten. GR Koen
Link naar reactie
[quote:a5e528ab2d="koenvandijk"]Kan je een xp 2500+ barton overclocken door gewoon een betere koeler te kopen en in de bios de fsb te verhogen? Ik heb een elitegroup kt600a mobo en de hierbovengenoemde proc. En zoja welke koeler is het beste geschikt. Ik zat te denken aan de zalmann CNPS-7000B-AC of julie moeten iets beters weten. GR Koen[/quote:a5e528ab2d]Ga eerst eens de overklokfaq lezen. Trouwens: Een betere koeler wil niet altijd zeggen dat je beter kunt klokken, soms zit je gewoon tegen de limiet aan van je proc. Een KT600 Chip is ook niet geschikt om over te klokken, maar je kunt natuurlijk naar de 200 FSB gaan, met nieuwe dividers enzo. Bij die CNPS moet je goed kijken of ie wel op je mobo past.
Link naar reactie
Betere CPU koeling heeft pas nut als je overklokte processor significant heter wordt dan op normale snelheid. De boxed koeler van AMD doet het bij mij prima, maar ik heb er wel voor gezorgd dat de airflow in de kast goed is: casefan voorin die koele lucht aanzuigt en casefan achterin die de opgewarmde lucht uitblaast. Verder is blokkering in de kast opgeruimd: flat IDE-kabels zijn vervangen door rounded IDE-kabels en voedingskabels zijn zoveel mogelijk gebundeld. Een goede airflow heeft meer nut dan alleen een zware CPU-koeler, want bij een goede airflow worden meteen alle onderdelen in je kast voorzien van koele lucht omdat de opgewarmde lucht dan niet blijft hangen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb het geprobeerd, de fsb op 200 zetten. Hij loopt dan goed. temp wordt 43 niet stressed. Maar als ik rook een vage geur naa een tijdje niet echt een verbrande geur. Maar toen had ik hem gelijk uitgezet en de fsb weer naar 166 gedaan. Weet iemand of dit erg is want de temp blijft gewoon rond de 40 schommelen. Zou het aan mijn voeding kunne liggen , die is 350W. Heb voor de rest alleen een 30 gig maxtor hd en een cd-rom drive.
Link naar reactie
Als jij de fsb op 200 zet gaan de agp en pci sloten niet mee omhoog omdat door een andere divider gedeelt word. (Divider = deler) Als hij op 200 fsb stabiel loopt is het goed. Weet niet wat voor een geur je rook? Nvidia kaarten willen zonder lock ook meestal wel een beetje meegeven, ati kaarten zijn stugger en die gaan veel minder mee omhoog. Vergeet trouwens niet dat je onboard geluid en netwerkkaart ook op de pci zitten, zijn een soort vastgesoldeerde kaarten. Edit: de [img:e46ccaeaf5]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/ct/images/lang_dutch/icon_edit.gif[/img:e46ccaeaf5] knop doet het blijkbaar ook nog, waarom heb je dan alles in 3 posts achter elkaar gezet?
Link naar reactie
Oke, dan weet je de wijzig knop nu te vinden. :P Geluidskaart kan je merken aan vage foutmeldingen en/of slecht geluid. (Geluid niet testen terwijl je het hele boeltje overstuurt natuurlijk maar gewoon op een normaal volume) UTP kan je merken aan vage foutmeldingen, geen verbinding meer, verlies van pakketten bij het pingen van een andere computer. Pingen doe je btw in een dosbox waar je onderstaand commando geeft, (elke x is een cijfer van het ip adres, je hoeft echter niet aan te vullen, als je dus in het netwerk wil pingen naar de router dan voer je bijvoorbeeld dit als ip in: 192.168.0.1 [code:1:2ced1e2708]ping xxx.xxx.xxx.xxx[/code:1:2ced1e2708]
Link naar reactie
[quote:9a7acdf5ff="koenvandijk"]Hier twee pics van de specs 9(temp + cpu) [url]http://home.hccnet.nl/koen.vandijk/temp2.jpg[/url] [url]http://home.hccnet.nl/koen.vandijk/temp.jpg[/url][/quote:9a7acdf5ff] die harde schijftemp lijkt mij wel erg hoog! dat die niet vast loopt! of zie ik het nu verkeerd? :roll:
Link naar reactie
[quote:e5e37f69b8="koenvandijk"]Die harde schijf is zon "liquid cooled"hd, ik weet niet of dat uitmaakt..[/quote:e5e37f69b8]Liquid Cooled? Waar haal je dat vandaan? Maxtor HD's hebben Liquid bearing, maar dat is heel wat anders hè. Edit: en hoe, we zijn op de seconde gelijk, maar nu hoeveel ms was ik voor?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...