Ga naar inhoud

Harde schijf wordt niet herkend


Aanbevolen berichten

Ik hoor jullie denken: daar heb je er weer eentje... Maar dit is wel een leuke. Ik heb een oude Pakkert Hell gesloopt (fout mobo) en voor een paar tientjes een nieuwe mobo EPOX EP-MVP3G5 en een nieuwe kast gekocht. Nu de spulletjes overbouwen en de stekker erin. Helaas herkent het Award bios de HD, een WD400, niet. Ik heb nog even geprobeerd op de HD settings op USER te zetten (16383, 16, 63; dat werkte in de Pakkert Hell ook), maar helaas. Voor de lol prop ik de Knoppix CD in de lade, Knoppix start op, en ik kan vervolgens de harde schijf WEL zien en lezen. :o De schijf werkt dus wel. Voor de zekerheid heb ik ook het Award v4.51 bios geflashed. De versie is nu van 08/06/2001, redelijk recent dus. Helaas zonder resultaat. Wat nu?
Link naar reactie
Ik ben eruit! Je hebt me op het goede spoor gezet. Ik heb van alles geprobeerd; als slave aangesloten met HD als slave of master, op de andere IDE aangesloten als master of slave (nu werden ook de cd-romspelers niet meer herkend), andere IDE-kabels geprobeerd, enz. Uiteindelijk bleek de oplossing simpel; de schijf niet ingesteld als master, slave of CS, maar het jumpertje er gewoon afgelaten. Toen werd de schijf direct herkend! Uiteindelijk als master op de primaire IDE aangesloten en de volledige 40 Gb worden gezien. ThanX
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...