Ga naar inhoud

ensoniq es 1371


Aanbevolen berichten

Ik gebruik in een oude wi98 computer genoemde soundcard. Nu wil het geval dat deze kaart altijd op vol volume opstart. Ik kan hem wel lager zetten, maar bij elke opstart is het weer hetzelfde. Weet iemand hoe ik dit oplos. Een nieuwe driver is alleen nog voor xp te krijgen. Die driver geeft dan ook een foutmelding als ik hem installeer.
Link naar reactie
Ik heb de kaart er nu helemaal uitgehaald en tot mijn grote verrassing staat op de onderkant Compaq. Het is dus een compaq kaart. Mijn vraag is dan waarom mijn systeem een ensoniq kaart aangeeft. Ik heb nu ook aida erop losgelaten en die geeft ook ensoniq aan. De nummers gingen dus over een compaq kaart
Link naar reactie
De ES1371 (Ensoniq) is een chip die veel gebruikt wordt op moederborden en losse kaarten (meestal Creative). Heel misschien dat standaard drivers misschien toch voldoen. Ooit heb ik naar de juiste drivers gezocht en kennelijk bestaat er een heel scala aan drivers die of niet werken of gedeeltelijk of juist wel. In jouw geval zou ik eens gaan rondkijken bij Compaq (of HP). Overigens kijkende naar je probleem, vermoed ik niet dat er een oplossing is.
Link naar reactie
Ik heb zelf 2 wat oudere "Creative" PCI kaartjes. Eentje met de naam CT4810 en een CT5880 chip erop, deze herkend Windows als een AudioPCI kaart. Een ander met de naam ES1371 waarop een ES1373 chip zit, Windows herkent dit kaartje als een Ensoniq kaartje (PCI64V oid). Die laatste kaart maakt gebruik van een driver waarin de term 1371 voorkomt. Geluidsniveau van mijn kaartjes worden wel onthouden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...