Ga naar inhoud

Processor overclocken


Aanbevolen berichten

[color=darkblue:6b4a4f9ada][/color:6b4a4f9ada] Ik wil graag me processor overclocken het is een oude pc: 733 celeron 10gb hardeschijf 320 mbram 32mb video er zit een extra cooler in dus de hitte moet geen probleem zijn. Er is me vertelt dat je de processor kan overclocken in de bios; dat kan bij mij helaas niet. Het is een compaq deskpro. Iemand suggesties? :roll: Greetz, Freak363 :P
Link naar reactie
[quote:fd43f69970="freak363"] Kijk jullie vertellen dingen maar wat moet ik nou doen??? Ik wordt stapelgek hierdoor altijd die dubbele antwoorden. [/quote:fd43f69970] Probeer het zelf 's zou ik zeggen. 8) [quote:fd43f69970="freak363"] Ik heb trouwens gehoord dat je 3dmark er voor kunt gebruiken..... [/quote:fd43f69970] Probeer het zelf 's zou ik zeggen. :P Ik denk niet dat er veel mensen te vinden zijn die een 733MHz Celeron in een Compaq Deskpro overclocken, dus wees blij dat er nog mensen zijn die tips willen geven.
Link naar reactie
[quote:c58002ffad="freak363"]Kijk jullie vertellen dingen maar wat moet ik nou doen??? Ik wordt stapelgek hierdoor altijd die dubbele antwoorden. Ik heb trouwens gehoord dat je 3dmark er voor kunt gebruiken..... Greetz, Freak363[/quote:c58002ffad] Als je een stapsgewijze handleiding zoekt heb je pech. Daarvoor zijn de verschillen per systeem veel te groot. Als je wilt overklokken is je enige kans je te verdiepen in de materie, zodat je zelf begrijpt wat je kunt doen. Natuurlijk willen we je daar wel bij helpen, maar jíj moet het werk doen. Lees dus eerst eens de relevante delen van de FAQ, en als je iets niet begrijpt kunnen we verder praten.
Link naar reactie
Als je m een paar 100mhz hoger krijgt met dat mobo vind ik je knap... Trouwens het heeft totaal geen zin, je pc wordt heus niet zomaar 2x zo snel hoor... de snelheid van je pc heeft tevens ook te maken met andere factoren dan cpu speed, bijvoorbeeld de hoeveelheid geheugen die er in zit. 320mb ram is nie echt veel... toen ik mijn oude pc voor t eerst upgradede met 512mb ram extra (daarvoor 256mb), toen leek het wel of de pc 2x zo snel was (unreal tournament classic startte 3x zo snel op daarna :P ). Als je echt prestatieverbetering wil zou ik meer ram en een andere cpu nemen, en het liefst ook een ander moederbord. Tegenwoordig heb je al een aardige pc voor een paar honderd euro.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...