Ga naar inhoud

primary master failure??


Aanbevolen berichten

Mijn pc heeft al geruime tijd koude start problemen (bootfailure , insert system disk.. ) , maar dan drukte ik gewoon ctrl-alt-del en dan deed hij het de 2e keer normaal en was er verder niets aan de hand. Maar nu gaf hij weer een andere kreet bij het opstarten , primary master failure.. verder gaf hij waar normaal gesproken het type nummer van je hd staat een vreemde kreet : maxtor draco 100 ? normaal staat daar dus heel wat anders..namelijk: maxtor 52049H4 ctrl-alt-del werkte niet en heb toen maar de knop gebruikt waarna alles weer normaal deed.. iemand een idee wat dit kan zijn ?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
ik kom toch nog maar even terug op dit probleem , het is namelijk nog steeds niet opgelost :x Krijg nog steeds dikwijls die opstart fout " disk boot failure insert system disk " Begin nu toch een beetje mijn videokaart te verdenken , want voor die tijd had ik geen problemen met mijn ti-4200 Kan de videokaart deze problemen veroorzaken ook al doet hij het in windows en bijv 3d mark wel goed? terwijl als ik een spel speel met name rpg zoals black hawk down hij zo nu en dan ineens uitvalt en dan spontaan reboot zonder waarschuwing? ps.ik heb vpu recover al uitgezet bij mijn radeon 9800 pro en ook in windows het opnieuw opstarten uitgevinkt bij systeem fouten in het configuratie scherm. alle suggesties of ideeen zijn welkom , ik weet het namelijk niet meer en twijfel eraan of ik voor mijn videokaart een rma aanvraag zal doen nu ik nog garantie heb.. alvast bedankt
Link naar reactie
Videokaart zal het niet direct veroorzaken, maar misschien trekt je nieuwe videokaart meer stroom dan de oude en kan je voeding het niet meer aan. Controleer je voedings-spanningen eens met bv MBM, zowel 'onbelast' (dus als je PC vrijwel niks doet) als belast (er zijn programmatjes om je PC zwaar te belasten).
Link naar reactie
Heb de Hd al een keer getest met dan progje van maxtor maar alles was oke. Heb ook al burn in test gedraaid met everest op de achtergrond maar ook geen abnormale waardes , alleen vind ik de 12v lijn aan de hoge kant met 13,31 v De reden dat ik de videokaart verdenk is omdat de problemen daarna zijn begonnen, daarvoor was alles ok en mede omdat hij af en toe ook uit de games klapt dwz spontane reboot zonder waarschuwing. De voeding heb ik ook al vervangen voor een 550w model wat ook geen uitkomst bood. En ik heb al een keer op dit forum gelezen dat ook een videokaart problemen kan veroorzaken m.b.t. opstarten , vandaar die denkwijze hier de waardes van everest terwijl burn in test draait Versie EVEREST v1.50.187/nl Startpagina http://www.lavalys.com/ Rapporttype Snelrapport Computer ATHLON (Xp2000) Maker Mischa Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail) Datum 2004-10-19 Tijd 20:33 --------[ Sensors ]----------------------------------------------------------------------------------------------------- Sensoreigenschappen: Sensortype Asus ASB100 Bach (SMBus 2Dh) GPU sensortype National LM63 (I2C 4Ch) Temperaturen: Moederbord 21 °C (70 °F) CPU 47 °C (117 °F) CPU diode 44 °C (111 °F) Aux 15 °C (59 °F) GPU 44 °C (111 °F) GPU omgeving 42 °C (108 °F) MAXTOR 6L060J3 25 °C (77 °F) Koelingsventilatoren: CPU 5769 RPM Spanningswaarde: CPU Core 1.81 V CPU AUX 1.81 V +3.3 V 3.39 V +5 V 5.08 V +12 V 13.38 V -12 V -13.29 V -5 V -5.03 V
Link naar reactie
Dat is de volgende stap die ik wil proberen ,gewoon de ti-4200 terug plaatsen.. Heb het nog niet geprobeerd, ben namelijk al wel een beetje gehecht geraakt aan de betere prestaties van de 9800pro :wink: maarja zit niks anders op.. Had hiervoor een 350 w voeding met 15a op de 12v lijn en nu 1 met 18a op de 12v lijn is dit nog niet voldoende? En stel dat de voeding te zwak zou zijn dan zou de 5v lijn toch moeten zakken onder zware belasting?
Link naar reactie
18 A is nog niet echt veel. Mijn p4 (zie specs) heeft een 360 watt voeding met 17 A op de 12 volt. Het kan zijn dat bij jou de 5 volt wel heel zwaar is, bv. 35 A, maar je 12 volt dus nog te laag. Dus echt ff testen met een zwakkere videokaart. Ben bang dat je net als mij een beter voeding moet zoeken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...