Ga naar inhoud

Lawaaïge koeling


Aanbevolen berichten

Vanaf de aanschaf (februari '04) maakt m'n pc vrij weinig lawaai, maar het lijkt nu wel een straaljager. Goed, de processorfan is wat stoffig en de omgevingstemperatuur is wat hoog tegenwoordig, maar het apparaat staat volkomen vrij. De kast word ook vrij heet, vooral aan de moederbordkant. Het meest irritante is de hoge fluit-/zoemtoon die door bijna het hele huis is te horen. Wat is een goede manier om de fan schoon te maken? Met een busje perslucht bereik ik slechts tijdelijk wat verlaging van het volume. Het gaat om een Intel P4 3.00 GHz s478 Box 1MB Cache FSB 800MHz.
Link naar reactie
[quote:90c672252b="Frits Raaf"]Vanaf de aanschaf (februari '04) maakt m'n pc vrij weinig lawaai, maar het lijkt nu wel een straaljager. Goed, de processorfan is wat stoffig en de omgevingstemperatuur is wat hoog tegenwoordig, maar het apparaat staat volkomen vrij. De kast word ook vrij heet, vooral aan de moederbordkant. Het meest irritante is de hoge fluit-/zoemtoon die door bijna het hele huis is te horen. Wat is een goede manier om de fan schoon te maken? Met een busje perslucht bereik ik slechts tijdelijk wat verlaging van het volume. Het gaat om een Intel P4 3.00 GHz s478 Box 1MB Cache FSB 800MHz.[/quote:90c672252b] dit kunnen een aantal fans zijn., - casefans - CPU fan - voedingsfan je kan evt eerst eens proberen uit te vinden op het gevoel welke het meest geluid maakt. dan kan je gaan denken aan vervanging. gaat het over de CPU fan dan praten we al gauw over een nieuwe cpu heatsink en fan. is het de voeding dan is een papfst 80mm fannetje al voldoende voor wat meer rust.. mijn originele voedingsfan maakte ook een boel kabaal, na het vervangen daarvan met een stille 12 Dba papfst hoor ik hem niet eens meer
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...