anoniem Geplaatst: 13 augustus 2004 Delen Geplaatst: 13 augustus 2004 Vanaf de aanschaf (februari '04) maakt m'n pc vrij weinig lawaai, maar het lijkt nu wel een straaljager. Goed, de processorfan is wat stoffig en de omgevingstemperatuur is wat hoog tegenwoordig, maar het apparaat staat volkomen vrij. De kast word ook vrij heet, vooral aan de moederbordkant. Het meest irritante is de hoge fluit-/zoemtoon die door bijna het hele huis is te horen. Wat is een goede manier om de fan schoon te maken? Met een busje perslucht bereik ik slechts tijdelijk wat verlaging van het volume. Het gaat om een Intel P4 3.00 GHz s478 Box 1MB Cache FSB 800MHz. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2004 Haal er de zaak maar bij ,als het zo erg is zal de boxkoeler wel vervangen moeten worden! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2004 Klinkt als een aanlopende fan. Als je kast vrij heet word, betekent dit dat de koeling zwaar onvoldoende is. Hou je PC zoveel mogelijk uit en ga zo snel mogelijk terug naar de zaak waar je hem hebt aangeschaft. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2004 [quote:90c672252b="Frits Raaf"]Vanaf de aanschaf (februari '04) maakt m'n pc vrij weinig lawaai, maar het lijkt nu wel een straaljager. Goed, de processorfan is wat stoffig en de omgevingstemperatuur is wat hoog tegenwoordig, maar het apparaat staat volkomen vrij. De kast word ook vrij heet, vooral aan de moederbordkant. Het meest irritante is de hoge fluit-/zoemtoon die door bijna het hele huis is te horen. Wat is een goede manier om de fan schoon te maken? Met een busje perslucht bereik ik slechts tijdelijk wat verlaging van het volume. Het gaat om een Intel P4 3.00 GHz s478 Box 1MB Cache FSB 800MHz.[/quote:90c672252b] dit kunnen een aantal fans zijn., - casefans - CPU fan - voedingsfan je kan evt eerst eens proberen uit te vinden op het gevoel welke het meest geluid maakt. dan kan je gaan denken aan vervanging. gaat het over de CPU fan dan praten we al gauw over een nieuwe cpu heatsink en fan. is het de voeding dan is een papfst 80mm fannetje al voldoende voor wat meer rust.. mijn originele voedingsfan maakte ook een boel kabaal, na het vervangen daarvan met een stille 12 Dba papfst hoor ik hem niet eens meer Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2004 Let ook ff op de fan van je videokaart. Die zijn klein en maken een bonk herrie. Ook raken die snel vol met stof. Het mooiste is om zo'n fan te vervangen voor een passief koelblok. Heb ik ook gedaan en dat scheelde echt heel veel. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.