Ga naar inhoud

Vastloper en programma temperatuur.


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een :D Intel pentium 4 @ 3,2 ghz HT 512kb 1024 mb Ddr pc333 (2 x 512) Radeon9600 256mb ViVo Dvi Dvd rom Dvd writer 160 gb IDE 7200 etc.. Alleen heb ik telkens een probleem als ik spellen speel, hij loopt vast. Ik heb namelijk 1 koeler namelijk alleen op de cpu, zou het niet beter zijn als ik een koeler extra plaats die de systeem kast in blaast. Verder heb ik een gigabyte moederboard, maar ik heb nog steeds programma / link waarmee ik mijn temperaturen kan meten. Iemand voor mij een link? Alvast bedankt.
Link naar reactie
welk moederbord heb je , als je asus hebt moet je asusprobe instaleren anders heb je ook nog everest voor de temperaturen te meten ik zou als je er plaats voor hebt (ik weet niet wat voor een kast je hebt) 1 intake voor onder en een uotake achter boven plaatsen. ik hoop dat je hiermee verder komt suc6
Link naar reactie
De temperatuur is volgens mbm 5 van de cpu 75 graden en dat terwijl alleen windows draait. De systeemkast is 44 graden. /En dat terwijl ik nu een tweede koeler erin heb gezet. Dit kan toch niet kunnen bij een nieuwe pc uit de winkel ??? En is 75 graden te warm voor een intel pentium 4 en wat is de maximale temperatuur. (wanneer overlijdt ie)
Link naar reactie
Uit je titel maak ik op dat hij regelmatig vast loopt. Dus eisen dat ze zorgen dat het systeem stabiel word. Verder een intake en een outtake fan laten plaatsen. Trouwens, ik weet niet hoe de gigabyte sensors zijn maar ik denk dat die van jou niet helemaal 100% is want 75 graden idle lijkt me een beetje hoog.
Link naar reactie
De cpu koeler die er op zit loopt maar op 2100 rpm en hij is van plastic. In mijn andere pc zit er een koeler op een overgeklokte amd en daar zit een ijzeren/metalen koeler op en die loopt 5100 rpm en die is maar 50 graden wanneer windows alleen draait en hoogstens 61 graden bij zwaar intensief gebruik en hij loopt niet vast.
Link naar reactie
Als er geen case fans in zitten lijkt me eerst zaak om daar wat van te kopen. Zelfs een Zalman koeler kan geen processor koel houden als de omgevings temperatuur (bij wijze van spreke) 45 graden is. Ohja, ff voor de duidelijkheid, zomaar een AMD koeler op een Intel processor drukken gaat waarschijnlijk niet passen. En wat pcguy zegt, als je garantie hebt, gewoon de handel terugbrengen.
Link naar reactie
[quote:ecb4c041f8="Ruudfeen"]En wat pcguy zegt, als je garantie hebt, gewoon de handel terugbrengen.[/quote:ecb4c041f8]Inderdaad. Ik zou zelf niet zomaar gaan rommelen. Maar ja uit persoonlijke ervaring weet ik dat sommige winkels voor dit soort problemen stokdoof zijn. Je weet dan in ieder geval zeker dat ze dus geen kennis van zaken hebben.
Link naar reactie
Ik ben dus naar de winkel gegaan (Mediamarkt) en daar hebben we de kast opengemaakt, hebben ze gekeken of de koeler er goed opzat en dat zat ie. Toen hebben we met behulp van mbm 5 en sisoft sandra 2004 gekeken naar de temps van de cpu; wat blijkt geven ze beide 75 graden aan voor cpu, voelen we aan de cpu is ie zo koud als het maar kan. Gewoon normaal. Nou staat ie dus op de reparatie afdeling daar en ze denken dat mijn sensor voor de cpu dus niet goed functioneert en dat ten gevolge van die sensor ingrijpt wanneer (de computer via de bios dus krijgt te horen) ie te warm zou zijn en het systeem stil laat leggen, dit zou dus ook het vastlopen verklaren + waarschuwingsgeluid. En ik heb het programma incd geinstalleerd :D dit is dus dom van mij daardoor lopen vaak spellen vast. Alleen nu ben ik mijn pc :( dus even kwijt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...