Ga naar inhoud

Nieuw samengestelde pc valt uit na POST


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een nieuwe pc samengesteld en na lang wachten heb ik hem helemaal in elkaar gezet. Ik start hem op en ik kom niet echt ver... ik wilde als eerste de bios wat bekijken, maar hij viel al vanzelf uit. Toen ik opnieuw op wilde starten lukte dit niet. Na een CMOS reset kreeg ik hem wel weer aan. Ik was in de bios en kon nog net naar de temperatuur meetingen lezen en zag niks vreemds. Toen viel hij weer uit. Dit gebeurde nog een keer of 20 :( Ik kom niet verder met hem. Aangezien ik hem nog niet wil wegbrengen en het eerst zelf op wil lossen helpt het posten bij jullie iets :) Mijn pc details: Moederbord: MSI K8N NEO Platinum nForce3 G-LAN S-ATA Audio Processor: AMD Athlon 64 bit 3400+ Boxed Koelpasta: Zalman Thermal Grease (CSL 850) Kast: Thermaltake Xaser V Damier Aluminium V6000A Casing Voeding: Thermaltake Purepower Silver 480 Watt Videokaart: TNT2 Pro 32 MB (nieuwe kaart is nog niet leverbaar) TV kaart: Hauppauge WinTV PVR 350 Audio: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS HDD: Maxtor Maxline Plus II 250 GB ATA 133 Hopelijk weet iemand van jullie iets. Ik wordt helemaal gek hiero :-? Alvast ERG bedankt!!! Martijn van der Linden
Link naar reactie
Ik zou eens proberen op te starten met alleen de brrodnodige componenten. Koppel dus eens de TV-kaart en de geluidskaart los. Als dit de oplossing is, weet je dus waar het probleem zit. Koppel ook voor de zekerheid alle CD/DVD-stations en eventuele floppydrives los, zodat je alleen mobo, RAM, video en HD hebt aanstaan. Succes!
Link naar reactie
Vergeten erbij te zetten :-? Dat had ik dus al gedaan, zover dat ik alleen nog mijn RAM, MB, CPU en gfx kaart over had. Mijn gfx kaart is niet het probleem. Die werkt in mijn oude systeem ook nog perfect. Het RAM lijkt me ook niet want het wordt herkend ( zie ik nog net in de POST ) en het staat op de compatibiliteitslijst van Kingston. het RAM ben ik trouwens vergeten te vermelden, het is Kingston Value RAM 2*512 PC3200 CL3 DDR400. Mijn voeding heb ik ook al eens getest in mijn oude systeem. Het lijkt me toch dat 480 watt genoeg is voor mijn nieuwe systeem :-? Ik ben echt ten einde raad :cry:
Link naar reactie
[quote:494c59febf="Squizur Boom!"]Ik heb het gedaan en ik kreeg zonder ook maar iets erin te hebben 4 groene leds. Hij bleef steken waar er een OS geladen moet worden ( had geen hdd erin ) en toen ik op een toets duwde (num lock) viel hij weer uit...[/quote:494c59febf] Dan lijkt me het geheugen de boosdoener. Dat ie door de test heenkomt betekent niet dat het geheugen niet rot kan zijn.
Link naar reactie
Jullie willen het niet weten........ Ik geloof het zelf ook nog niet helemaal. Ik zit nu iig achter mijn nieuwe pc en alles werkt perfect. Het probleem was namelijk ( en val aub niet van je stoel af ) het toetsenbord!!!!!! :-X :-X :-X :-X :-X Mja, ik geloof het ook nog niet.... Maar ik heb werkelijk ALLES getest en gedaan wat ik kon doen, ik studeer MBO ICT ( laatste jaar ) dus ik weet nog enigzins waar ik mee bezig ben. Ik heb alles gechecked en gedaan. Helaas kon ik geen componenten vervangen voorlopig omdat ik thuis niet zoveel heb liggen. Ik had nog gister met een collega gesproken over het probleem, hij had iets dergelijks gehad bij zijn MB en daar moest een jumper op "normal" komen te staan. Ik heb bij mij gezocht maar die zat er bij mij niet op. Maar om de een of andere debiele reden dacht ik eraan om het toetsenbord ook eens te vervangen, aangezien hij al zeker 2 keer ( dat het me was opgevallen ) uit viel toen ik op een toets duwde. Ander toetsenbord erop en HET WERKTE! Ik geloofde het niet dus ik heb alle bios settings naar wens ingesteld en heb opnieuw geboot. Nog steeds alles goed. Het verkeerde toetsenbord weer eens aangesloten en de problemen kwamen weer terug, pc niet aankrijgen als ie uitvalt e.d. Nou, HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg bedankt voor jullie hulp en ik geloof dat ik de enige ben die dit ooit mee heeft gemaakt en zal maken ;D Het was me wel weer een dagje gister.... :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...