Ga naar inhoud

Notebook base memory geeft fouten Memtest


Aanbevolen berichten

Hi Folks! Mijn neef heeft een Compaq Presario 700 EA laptop met een vast geheugen van 128 MB (base memory). OS is XP Home. Geen problemen, maar beetje traag. MemWatcher geeft aan dat alleen XP al 80% van het geheugen gebruikt. Ik adviseerde om een extra geheugenmodule te plaatsen en dat heb ik ook gedaan (Dane-Elec 256 MB SODIMM Compaq). MemWatcher geeft nu 40% aan, iets meer speling dus. Echter, nu loopt windows dus regelmatig vast. Nieuwe module weer verwijderd om vaste geheugen te testen met Memtest. Tot mijn verbazing komt Memtest met ongeveer 25 errors na 3 uur testen. Na plaatsing van nieuwe module hetzelfde resultaat. Hoe kan het dat de pc beter draait (met alleen zijn eigen vaste geheugen met fouten) dan met de extra module? Kan ik het vaste geheugen uitschakelen? Moet ik misschien toch Compaq-geheugen gebruiken?
Link naar reactie
Dat is dus het probleem, dat ik niet alleen de 256 MB kan proberen omdat de 128 MB vast zit in de laptop. Ik heb getest met de 256 MB en zonder, meer mogelijkheden zijn er volgens mij niet. De vaste 128 MB zit afgeschermd dmv een plastic kapje. Met de 256 MB er in geeft de test ook fouten, maar die kunnen net zo goed van de vaste 128 MB komen toch? (bedankt voor de reacties tot nu toe)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...