Ga naar inhoud

Nieuwe Casefans!!


Aanbevolen berichten

[quote:03e33952ba="Idol"]Wie weet wat goeie Casefans voor mijn Pc zijn ??!!??? Ik heb een Amd Athlon Xp 2400+ met 256 mb pc2700 geheugen, en een slechte 32 mb graka :oops: K heb een standaard kast[/quote:03e33952ba] Ja, standaard kast... Je hgeeft te weinig info. Bijvoorebeeld hoe groot je fanholes zijn, of je van airflow houd, of juist van stilte. voor een 92mm gat kan ik de Vantec Tornado aanraden, die geeft erg veel airflow. Nadeel is dat ie een takkeherrie maakt.
Link naar reactie
Als je stille 80x80mm casefans wilt hebben, is Papst een goed merk. Daar betaal je 15-20 euro voor per fan. Maar voor een standaard kast zou ik gewoon Coolermastertjes nemen voor 3-5 euro per stuk: Bij een standaard kast is de fan voor de voeding toch luidruchtiger dan een casefan. Zet voor een goede airflow eentje aan de voorkant van de kast die lucht inlaat (let op de draairichting) en eentje (of 2 als dat kan) aan de achterkant die de lucht naar buiten blaast.
Link naar reactie
[quote:635b66ccec="double_V"] [quote:635b66ccec="Idol"] Mijn moederboard is momenteel 34 graden, en mijn processor zo'n 58 a 60 graden. [/quote:635b66ccec] Met die temperaturen zou ik eerst een nieuwe fan op m'n processor zetten.. [/quote:635b66ccec] Nee hoor, met een goede airflow gaat die CPU-temperatuur ook flink omlaag. Ik zou eerst maar met die casefans beginnen, aannemende dat de CPU-fan die nu erop zit wel goed werkt natuurlijk ... Maar dat er wat moet gebeuren is duidelijk!
Link naar reactie
[quote:8d8a9f37d7="Obi-wan-kenobi"][quote:8d8a9f37d7="zeilgekje"] wat is eignelijk een goede temperatuur voor je CPU? [/quote:8d8a9f37d7] Hangt ervanaf. Voor zo'n 2400+ (T-Bred neem ik aan?) is het goed om 'stressed' onder de 55 graden te blijven. Een Barton daarentegen kan je nog een stuk koeler houden.[/quote:8d8a9f37d7] Maar zolang alles stabiel is, is er weinig aan de hand. :roll:
Link naar reactie
[quote:9f2650e822="zeilgekje"] nog een heel dom vraagje maar hoe meet je de diameter van je fan :oops: doe je dat diagonaal over het midden? [/quote:9f2650e822] Ja, da's de diameter. Maar standaard casefans zijn 80mm x 80mm x 25mm, da's lengte x breedte x diepte. Nix diameter dus ...
Link naar reactie
[quote:0a7563a98a="zeilgekje"]nog een heel dom vraagje maar hoe meet je de diameter van je fan :oops: doe je dat diagonaal over het midden?[/quote:0a7563a98a]Voor de PC wordt de buitenafmetingen gebruikt, meest gebruikt is de 8x8 cm case fan. Letterlijk is de diameter van de fan gewoon de grootte van het draaiende gedeelte van de ventilator. Dat is dus (iets) kleiner dan 8 cm.
Link naar reactie
[quote:883eaa6394="Ruudfeen"][quote:883eaa6394="Obi-wan-kenobi"][quote:883eaa6394="zeilgekje"] wat is eignelijk een goede temperatuur voor je CPU? [/quote:883eaa6394] Hangt ervanaf. Voor zo'n 2400+ (T-Bred neem ik aan?) is het goed om 'stressed' onder de 55 graden te blijven. Een Barton daarentegen kan je nog een stuk koeler houden.[/quote:883eaa6394] Maar zolang alles stabiel is, is er weinig aan de hand. :roll:[/quote:883eaa6394]Ik ga met je antwoord mee Ruudfeen. Waarom iets veranderen als het goed draait? :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...