Ga naar inhoud

Processor AMD vs Intel P4 snelheden en termen ?


Aanbevolen berichten

Hoi Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc te kopen Ik begrijp niks meer tegenwoordig van de termen die AMD gebruikt. De snelheid is lager dan die van P4 bijv [b:b80a805d07]2 Ghz [/b:b80a805d07]voor AMD maar staat ook nog eens bijv [b:b80a805d07]3200+[/b:b80a805d07] bij. Bij P4 staat bijvoorbeeld[b:b80a805d07] 3,2 Ghz[/b:b80a805d07]. Kan iemand mij uitleggen waarom toch AMD sneller is? Heb wel gezien dat ook bustechnologie bij [b:b80a805d07]AMD op 1600 Mhz [/b:b80a805d07]ligt terwijl die [b:b80a805d07]bij P4 bij 400 of 800 bij P4 HT ligt[/b:b80a805d07] Waarom zegt men dus dat AMD sneller is? Wie kan mij zeggen dus wat die 3200+ en zo inhoudt? Bedankt :roll:
Link naar reactie
Ik zal het je kort proberen uit te leggen dit is namelijk al zo vaak aan de orde geweest dus als je meer info wel ---> searchen op dit subforum met de zoekfunctie. Een AMD Athlon XP 3200+ is vergelijkbaar met een Intel P4 3,2Ghz. Amd is sneller omdat ze meer dingen kunnen uitvoeren per klokcyclus en daarom heeft Intel ook zon hoge FSB/HTT nodig om AMD bij te houden... Voor de rest verwijs ik je naar de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/search.php]zoekfunctie[/url] of [url=www.google.nl]Google[/url]
Link naar reactie
Je zou kunnen beginnen met het lezen van de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=94481]FAQ [/url] Die 3200+ is een prestatie-indicator: AMD haalt met de Athlon64 naar eigen zeggen met 2Ghz minimaal dezelfde prestaties als Intel met 3200Mhz. Dit klopt ook wel voor de meeste toepassingen: Bij gaming en office is de AMD64 superieur aan de P4. Alleen bij videobewerking en zware grafische toepassingen blijft de P4 superieur. Qua bussnelheid loopt zowel de Athlon64 als de P4 op 400Mhz. Echter, met Hyperthreading (HT) kan deze in theorie bij de P4 oplopen tot 800Mhz en met HyperTransport kan deze in theorie bij de Athlon64 oplopen tot 1600Mhz. Dus tenzij je aan videobewerking/zware grafische toepassingen doet, zou ik gewoon gaan voor de Athlon64. De architectuur is ook veel moderner dan die van de P4 en je bent bovendien al voorbereid op de 64-bit besturingssystemen en applicaties van de toekomst. De P4 is nl. nog steeds 32-bit. http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_9485_9487%5E9492,00.html
Link naar reactie
hé, dat is een mooie link. duidelijk verschillen te zien. Zoiets zocht ik. Nog even terug op video bewrking. Waar ligt het aan dat de P4 beter is dan AMD hierin? Zo te zien is AMD overal sneller in. En is het verschil merkbaar, ik bedoel zeg je later ohh giga verschil of is het nagenoeg te verwaarlozen? :wink:
Link naar reactie
[quote:c4d2fd8f5a="Marty Le Roy"]hé, dat is een mooie link. duidelijk verschillen te zien. Zoiets zocht ik. Nog even terug op video bewrking. Waar ligt het aan dat de P4 beter is dan AMD hierin? Zo te zien is AMD overal sneller in. En is het verschil merkbaar, ik bedoel zeg je later ohh giga verschil of is het nagenoeg te verwaarlozen? :wink:[/quote:c4d2fd8f5a] verschil zal redelijk klein zijn. Intel is iets sneller in videobewerking door een hogere effectieve fsb als ik me niet vergis. (800 tegenover 400)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...