Ga naar inhoud

harde schijf met Windows 98 overzetten in andere computer


Aanbevolen berichten

Graag advies over het volgende: Na de zoveelste crash van mijn computer (wrsl. weer het moederbord) wil ik de harde schijf (waar Windows 98 opstaat) overzetten in een andere computer als tweede harde schijf. Geeft dit problemen omdat er dan eventueel twee Windows versies gestart worden??
Link naar reactie
Als je hem er gewoon bij hangt om je files eraf te halen dan moet je gewoon opletten dat hij de goede harde schijf opstart. Dit kan in het bios en zal iets heten in de trent van boot sequence oid. Als je die harde schijf als primaire schijf wil gaan gebruiken en de 98 van die andere pc wilt gaan gebruiken als primair OS dan zou ik hem even opnieuw instaleren. Dit doe je dan vanuit de andere 98 om te zorgen dat hij een bootloader aanmaakt (of later zelf de boot.ini aanpassen). Als je hem alleen gebruikt om documenten op te slaan, dan haal je die documenten van jou die er niet weg mogen eraf en zet je op die andere hdd en dan formateer je hem, ben je daarna van die loze windowsversie die erop staat af :wink:
Link naar reactie
Bios moet je wel aanpassen. Opstarten werkt in grote lijnen zo: Druk op knop, hardware tests, MBR lezen (deel op harde schijf waar op staat wat geboot moet worden), opstarten OS het eerste gedeelte word allemaal door de bios aangestuurd, je moet dus zorgen dat de bios op het mbr van de goede schijf kijkt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...