Ga naar inhoud

Thermalright SP-94 met welke fan?


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik ben van plan om een [url=http://www.thermalright.com/a_page/main_product_sp94.htm]Thermalright SP-94[/url] te kopen omdat dit naar mijn weten 1 van de beste koelers is voor een P4. Of weet iemand een betere koeler in de prijsklasse €50? Maar als ik deze koeler wil dan moet er ook nog een fan bij, er kan een 80 mm op en ook een 92 mm op alleen nu nog welke? Ik zat zelf te denken aan een papst koeler maar dan zit ik wel met het probleem dat deze 1. goed genoeg moet koelen en 2. ook nog weinig geluid moet maken. Ik heb nu een standaard boxed koeler op me P4 zitten en het liefst zou ik dus een fan willen die minder geluid maakt maar dat deze ook nog genoeg koelt omdat ik anders alsnog op het zelfde koelnivo zit als met de standaard koeler :lol: Dus welke fan zouden jullie mij adviseren, een ander merk dan papst is natuurlijk ook prima.
Link naar reactie
[quote:85abe4561c="NoepZor"]vergeet niet dat deze 55 dba produceert!!! ik zou voor een Zalman CU7000a gaan :)[/quote:85abe4561c] Waar haal je die info vandaan? Op de papst site staan geen fans met 55 dB. Wel 60, maar dat zijn denk ik de iets grotere, want dat ding heeft 275 M³/u Een Papst is inderdaad stil. Wat je ook kan doen is zon Enermax met pot kopen. Of een Vantec Tornado, die zijn ook erg stil :lol:
Link naar reactie
[quote:fa02b2fae3="NoepZor"]vergeet niet dat deze 55 dba produceert!!! ik zou voor een Zalman CU7000a gaan :)[/quote:fa02b2fae3] idd, echt oppassen, want die heatsink maakt echt lawaai :roll: waar heb je het over man? er is een hele mooie stille papst in de handel, die ideaal is voor op deze heatsink. kameraad van mij (diniz) had deze ook eens, en koelde zeer goed, en erg stil.. [b:fa02b2fae3]Papst 3412N/2GL 61m3/u (35.9 CFM) 23dB 1950t/min Sintec glijlager [/b:fa02b2fae3] [img:fa02b2fae3]http://www.challengecomputers.nl/pix/CC19860.jpg[/img:fa02b2fae3] http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?id=7230 17 euro
Link naar reactie
Nee dat ding zelf maakt geen 55 dba het is namelijk alleen een heatsink er zit geen fan bij. Op de site van thermalright staat inderdaad dat de stock koeler zoveel geluid maakt maar ik heb op de verkoopsites niet gezien dat er een fan bij zit. Weet er iemand hoeveel luchtverplaatsing een standaard koeler van een p4 geeft? Dan denk ik dat een papst fan met zoveel luchtverplaatsing wel een goeie is voor op die heatsink.
Link naar reactie
[quote:d8f8d6d338="R-bin"]Nee dat ding zelf maakt geen 55 dba het is namelijk alleen een heatsink er zit geen fan bij. Op de site van thermalright staat inderdaad dat de stock koeler zoveel geluid maakt maar ik heb op de verkoopsites niet gezien dat er een fan bij zit. Weet er iemand hoeveel luchtverplaatsing een standaard koeler van een p4 geeft? Dan denk ik dat een papst fan met zoveel luchtverplaatsing wel een goeie is voor op die heatsink.[/quote:d8f8d6d338] Standaard P4 Heatsink? ik denk toch zeker geen 34 CFM! Iks ook niet te vergelijken, want die dingen zijn dacht ik 60 mm. Deze is 92. Trouwens, over deze had ik het: [url=http://www.enermax.com.tw/products_per2.php?Tid=3&gon=240&Gid=1&Gid2=22]de middelste[/url] Is toch luider dan ik dacht...
Link naar reactie
Die fan maakt idd ff wat te veel geluid denk ik, op het laagste nivo valt het wel mee denk ik maar dan koelt hij volgens mij minder goed dan die papst fan die turbulence aangaf. (die site van die enermax fan doet het opeens niet meer goed) Een standaard P4 koeler is trouwens 80mm.
Link naar reactie
dit staat er op de site: Stock Fan Maker: DELTA Model: FFB0912EHE Size: 92 x 92 x 38 (mm) Bearing: Dual Ball Bearing System Voltage: 12V Speed: 4800 rpm Air Flow: 110.18 CFM Noise Level: 55 dBA maar t gaat dus blijkbaar om alleen de heatsink :roll: sorry EDIT: maar daarom is die Zalman cooler nog geen gekke optie, koelt goed, en is erg stil :wink:
Link naar reactie
Ik heb zelf de Thermalrigth sp-97 met daar op een enermax 92 mm fan met regelbare snelheid: Enermax UC- 9FAB 92mm fan 92mm regelbare ventilator - Afmetingen: 90x90x25mm - Voltage: 12V DC - Snelheid: 1800 ~ 2800RPM - Maximale Air Flow: 47,34 ~ 64,15CFM - Geluidsniveau: 28 ~ 34,3dBA - 2 Ball bearing - Tollerantie: ±10%
Link naar reactie
Dat is ook een mooie fan er voor, maakt misschien wel meer geluid dan dat ik wil. Tja ik zit me een btje af te vragen hoeveel db ik te hard vind... ik weet dat een hoop van het geluid ook afhankelijk is door de hoeveelheid resonatie van de kast, maar ik denk dat een fan die op een heatsink zit minder resoneert dan 1tje die als casefan er in zit. Stel dat ik 25 db het maxium vind dan kan ik ook een fan nemen die 25 db op z'n zachts maakt maar ook harder kan... anyway ik denk er nog even over na :) edit: jeee ouwe rot!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...