Ga naar inhoud

Windows 98 boot failure


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik had een probleem met het opstarten van mijn computer (andere computer). Hij gaf deze fout aan: [i:bf53cac1af]Explorer heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in EXPLORER.exe op 0197:00402541[/i:bf53cac1af]. Ik heb geprobeerd mn computer opnieuw te installeren. Dat lukte niet, dus heb ik via DOS mijn C: schijf geformateerd. Maar het lukt nog steeds niet om mijn computer opnieuw te installeren. De computer leest namelijk niet mijn CDROM, alleen maar mn floppy driver. Ik probeer hem te installeren met een Recovery CD, die het normaal wel doet (ik heb daarmee wel is eerder mn comp opnieuw mee geinstalleerd). Als ik hem opnieuw wil installeren nu, zegt mn comp al binnen een paar sec. dat ie al klaar is met installeren en dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten. Maar dan doet ie het nog steeds niet. Dan geeft ie de volgende melding: [i:bf53cac1af]Ongeldige systeemdiskette. Vervang de diskette en druk op een toets.[/i:bf53cac1af] Ik heb in totaal 3 soorten opstartdiskettes, ik heb ze allemaal geprobeerd, maar het werkt bij allemaal niet. Mijn BIOS instellingen zijn als volgt: 1. Floppy 2. IDE-0 3. CDROM Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen. Alsvast bedankt, EDMANiak
Link naar reactie
Heb je de bootvolgorde in je bios wel goed aangepast? Als je van CD-rom wil booten zal je deze als eerst bootdevice moeten aanmerken. De melding die je krijgt is nl de melding die het bios geeft als hij eerst in de floppy drive gaat kijken naar een bootdiskette.Heeft niets met je CD-rom te maken. Dus ik denk dat je de bootvolgorde moet aanpassen in de bios, CD-Rom als eerste te zetten en dan incl. cd opstarten.. (krijg je waarschijnlijk de vraag om op een toets te drukken om van de CD te booten). succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...