Ga naar inhoud

PC niet al te snel in benchmarks, wat te doen?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik heb een probleem met mijn computer, namelijk de snelheid en scores bij benchmarks. ik heb een AMD AtlhonXP 2800+ met 512 MB PC3200 geheugen en een Connect3D ATI Radeon 9600 XT 128MB, zoals ook bij m'n specs te zien is in m'n sig.. Toen ik pas 3dmark03pro draaide, kwam ik terecht op slechts 3662 3dmarks! dit vind ik toch wel heel erg weinig :-? ook met de PiFast benchmark kwam ik aan ongeveer 80 sec. en dat vind ik toch best veel.. ik houd trouwens ook wel mijn temperaturen in de gaten soms, en bij CPUcool dus: stressed tot 52-53 graden, en idle 46-51.. das toch best warm vind ik zo.. hebben jullie enig idee waarom het niet zo snel gaat? edit: met de temperaturen heb ik wel een donkerbruin vermoeden, ik zit op zolder -- temperatuur is op dit moment 31 graden hier.. :lol: bvd :)
Link naar reactie
80 seconden is redelijk voor een niet overgeclockte xp 2800. zoek eens op futermark.com naar soortgelijke pc's (zelfde proc en videokaart) daar heb je mooi vergelijkingsmateriaal... edit: hoeveel dacht je dan zelf dat je ongeveer in Pifast en 3dmark moest halen? aangezien je er van overtuigd lijkt dat je zo laag scoort
Link naar reactie
Nee sorry, werk zelf alleen met "kale" systemen voor videobewerking en geef totaal niets om dergelijke snelheids metingen stabiel is meer van belang dan de vreemde neiging elk beetje uit een systeem te persen of te vergelijken met anderen..... als je toepassingen gewoon lekker draaien zou ik me niet al te druk maken :))
Link naar reactie
[quote:85daeac9f8="Long John"]Nee sorry, werk zelf alleen met "kale" systemen voor videobewerking en geef totaal niets om dergelijke snelheids metingen stabiel is meer van belang dan de vreemde neiging elk beetje uit een systeem te persen of te vergelijken met anderen..... als je toepassingen gewoon lekker draaien zou ik me niet al te druk maken :))[/quote:85daeac9f8] nou ja, goed gezien het feit dat iemand bijvoorbeeld met precies dezelfde pc bijvoorbeeld in een rekenprogramma als pifast, of in een 3d benchmark programma veel snellere en hogere scores haalt, dan zou ik iig wel even ten rade gaan wat ik mis doe. :wink: en je hebt altijd de mensen erbij die de max willen weten van hun hardware, en zo ''gratis'' net dat beetje meer performance willen pakken
Link naar reactie
[quote:e07dec5e8c="Long John"]een benchmark is geen weergave van hoe een systeem werkelijk een toepassing draait! alleen een indicatie of een vergelijk tussen verschillende systemen die dezelfde benchm draaien. maaar een brief tik je nog steeds net zo snel op een DX4 als op een opteron.....[/quote:e07dec5e8c] juust, maar wel een perfecte weerspiegeling van de prestaties die je systeem ongeveer kan geven.. daarnaast, iedereen doet een benchmark met precies dezelfde omgevingssoftware, dus valsspelen is geen optie. voordeel wat je dan hebt, is dat je wereldwijd een perfecte vergelijking kan maken tussen jouw systeem en dat van iemand anders die beschikt over dezelfde samenstelling. de vergelijking DX4/opteron slaat de plank natuurlijk helemaal mis, want dit heeft niks met het verhaal te maken van de TS...
Link naar reactie
[quote:ae624cf6cf="Obi-wan-kenobi"] [quote:ae624cf6cf="DukeH"] Albatron KX600 Pro [/quote:ae624cf6cf] Linkie over het hoofd gezien ... :oops: Maar is het de V3.0 versie of de normale? [/quote:ae624cf6cf] Voor de 'oude' versie bestaat een BIOS update waarmee DDR400 stabieler mee gaat lopen? http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/bios.asp?pro_id=65
Link naar reactie
[quote:1605cc0675="Long John"]maaar een brief tik je nog steeds net zo snel op een DX4 als op een opteron.....[/quote:1605cc0675] naar mijn weten ligt dat aan jezelf..... benchmarks zijn een goede indicatie voor real life performance... zodoende kunnen deze helpen je te onderzoeken of je pc wel voldoet an wat ie zou moeten kunnen doen ;)
Link naar reactie
Dat is lang niet altijd waar. Het eenvoudigste voorbeeld is als je SiSoft Sandra gebruikt om het aantal MIPS te meten. Vergelijk je de uitkomsten daarvan dan presteert een AXP 2400+ bijna gelijk aan een A64 3200+ (beide op 2GHz). Terwijl het wel duidelijk is dat in werkelijkheid de A64 de vloer aanveegt met de AXP. Benchmarks hebben alleen nut als je ze begrijpt en vooral als je hun beperkingen kent.
Link naar reactie
maar goed, als je 3dmark als vergelijkingsmateriaal gebruikt om te zien of je kaart wel goed functioneerd (door hem te vergelijken met soortgelijke systemen)dan kun je wel een conclusie trekken of je systeem goed draait, of dat er ergens een probleem is (APG rate, drivers problemen etc.) ik doel ook niet op het feit dat je altijd blind kan varen op een benchmark, maar meer op het feit dat een wereldwijd gebruikte benchmark door users wel een goed beeld geeft of je pc ook de prestatie levert die je ervan mag verwachten
Link naar reactie
Toch moet je rekening houden met de beperkingen van 3DMark. Jouw pc kan best een tweemaal zo hoge 3DMark score halen, maar als je te weinig geheugen hebt zit ik toch liever achter m'n eigen machine voor een spelletje Farcry. :wink: Terwijl 3DMark de I/O praktisch helemaal negeert heeft die wel veel invloed op hoe de machine aanvoelt. Je moet dus niet alleen op de 3DMark score afgaan.
Link naar reactie
nee, maar je moet mijn verhaal ook terugkoppelen naar de vraag van de TS. deze geeft aan dat naar zijn gevoel zijn pc niet goed presteerd, dit relateerd hij n.a.v zijn 3dmark score. nu kun je daar immers soortgelijke projecten van andere users opzoeken, en deze als vergelijkingsmateriaal nemen voor jouw score. dan is een benchmark programma een ideale optie om te zien wat er misschien niet goed presteerd. ben het wel met je eens dat er bepaalde systeembronnen niet benaderd worden voor een benchmark, en ik ben het ook met je eens dat je niet kan blindvaren op een benchmark t.o.v reallife performance, maar het is en blijft wel een ideaal vergelijkingsapparaat
Link naar reactie
wowsz al wat antwoorden :) ehm.. het komt er dus op neer dat m'n pc wel iets beter is dan dat ik eigenlijk had gedacht :-? da's wel mooi dan :) ehm.. ja ik geloof het wel zo dan, als ik 't te langzaam gaan vind worden voor de spellen die nog gaan komen dan zorg ik wel dat ik bij-blijf kwa hardware/overclock-werk ;) tnx! :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...