Ga naar inhoud

nieuw geheugen.


Aanbevolen berichten

ik wil nieuw geheugen kopen :o ik heb nu 2x infineon 256 mb pc 2100 DDR :-? ik wil 2x 256 mb pc 3200 DDR dual channel kit kopen . :P maar heeft het wel nut? :-? bij spellen duurt het laden vet traag , en ik wil ook mijn processor overlocken. 8) ik weet ook niet welk merk goed is . kan iemand mijn helpen :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
ik heb na het verkopen van mijn 2x 256 mb reepjes, en na het daarna aanschaffen van 2x 512mb zeker gemerkt dat het in games net een stukje lekkerder loopt.. ook gezien op de toekomst is 1024 wel een pre, zie spellen als doom3, halflife 2 en far cry bijvoorbeeld maar. far cry speelt pas echt lekker bij 1024mb, en bij doom3 wordt zelfs al 2048mb aangeraden voor optimaal spelen..
Link naar reactie
[quote:6b5cfd100f="justenelfring"]wat moet ik doen sneller geheugen kopen of meer geheugen ???[/quote:6b5cfd100f] afhankelijk van de situatie. clock je de pc over, en kun je zonder problemen 200 FSB draaien, dan PC3200, doe je dit niet, en draait je pc gewoon op 166mhz, dan is pc2700 ook afdoende. echter tegenwoordig scheelt pc2700 en pc3200 niet zoveel meer, dus dan kan je altijd pc3200 nemen, zit misschien net wat meer rek in op gebied van ocen.. en meer zou ik wel aanraden, zeker als je veel gamed. doe je alleen een beetje browsen, en tekstverwerken, dan is het zonde van het geld
Link naar reactie
[quote:daf69e017d="double_V"]Na 2 sec. googlen: "With support for dual-channel PC2100, PC2700 & PC3200 (DDR266, DDR333 & DDR400) DDR memory with this ASUS A7N8X Deluxe 2.0 motherboard." dus lijkt mij wel..[/quote:daf69e017d] dat is mijn vraag niet :wink: ik wil weten of het veel nut heeft in bijv: spellen.
Link naar reactie
je maakt het wel erg ingewikkeld. ik heb je vraag ook verkeerd gelezen, daarom klopt mijn antwoord ook niet helemaal. jij wil 2x 256 pc3200 kopen als vervanging voor je pc2100. op hoeveel mhz draait je cpu op dit moment? als je 200 mhz FSB kan halen, dan heb je wat aan pc3200, als je nu bijvoorbeeld op 150 mhz draait dan is pc3200 een beetje zonde geld, want je haalt nooit de max uit het reepje weg... kijk het is een samenspel tussen processor en geheugen. beide hebben een eigen clockfrequentie. als de CPU 200 mhz doet, en de memcontroller ook, dan draaien ze synchroon aan elkaar, en is de prestatie het optimaalst, omdat geen van deze 2 op elkaar hoeft te wachten. echter als je de FSB op 200 zet, en de memcontroller op 166 dan is er een verschil in snelheid en moet de processor wachten op het geheugen voordat deze weer nieuwe info kan inladen/uitladen. daarom is de vraag op hoeveel mhz draai je nu de overgeclockte pc? heb je nut van geheugen wat 200 kan draaien, of zie het als een auto. de cpu is een vriend van je, en die auto kan de maximale snelheid rijden die je CPU in FSB mhzen draait. jij koopt nu ook een auto, echter wil je even snel zijn als hem, niet sneller, niet langzamer want jullie zijn tenslotte vrienden. dat doe je dus ook met de aanschaf van je mem, kijk eerst wat je maximaal kan draaien op de FSB, en mocht het zo zijn dat je met gemak 200 FSB aankan, dan is pc3200 aan te raden. enige voordeel als je pc3200 koopt, en je draait op bijvoorbeeld 180 FSB dat je de timings veel strakker kan krijgen t.o.v draaien op 200 FSB (opgegeven specs van mem)
Link naar reactie
[quote:e2dacbe350="justenelfring"]ik draai op 180 mhz FSB. ik heb een throughbred-b processor[/quote:e2dacbe350] zou ik toch na denken over pc3200, kun je misschien proberen de FSB hoger te krijgen (misschien is je pc2100 wel de bottleneck) PS: nette oc voor pc2100 nog wel trouwens. of draai je het mem async van de FSB??? (dus mem op 133 en fsb op 180) XP 2400's zijn niet de beste voor hele hoge OC's, misschien zit die ook wel aan de max (heb zelf ook mijn ex XP2400 op max 2300 mhz gehad)
Link naar reactie
[quote:d8973cc5cf="justenelfring"] als ik hem hoger dan de 182 mhz fsb zet dan doet windows het niet meer :cry: [/quote:d8973cc5cf] Ik denk dat het niet veel nut heeft om alleen 2x256MB PC3200 te kopen. Ik zou ff doorsparen en dan 2x512MB PC3200 kopen + een Barton processor als je er echt op vooruit wilt gaan bij zware games.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...