Ga naar inhoud

tempratur processor


Aanbevolen berichten

[quote:3fa3150eb5="Reiner"]wat is de tempartuur van een goed werktende processor of welke temp is normal en wat is gevaarlijk kan in mijn bios een beveiling instyellen maar weet niet wat de temp zijn bedankt[/quote:3fa3150eb5] Licht eraan welke processor het betreft. AMD Thunderbirds en Palomino's worden erg heet, evenals de Intel Prescott. Laten we zeggen, tot 60 graden is het veilig. In de BIOS kan je het instellen door naar PC Health status te gaan, en daar iets van CPU Warning temp op iets van 60 graden zetten ofzo, en dan de Warning beep op enabled. Je temps kan je uitlezen met Everest home edition, speedfan, motherboard monitor 5, BIOS
Link naar reactie
de temps staan ook in de bios. ik weet niet wat voor processor je erin heb zitten. anders bekijk je de faq ff (bovenste topic in dit onderwerp) en download je een programma'tje waar je ook de temps kan aflezen. zoals je misschien wel snapt is de processor wanneer je hem aanzet nog een stuk koeler als wanneer hij al een uur aanstaat. kijk daarom niet gelijk bij de 1e keer opstarten naar de temp
Link naar reactie
Bij een XP moet je dus wel ff rekening houden dat je alleen te temp. neemt die via de ingebouwde diode doorgegeven kan worden neemt want anders mag je er dus nog wel een flink aantal graden bij optellen aangezien je anders alleen de temp. aan de buitenkant van de CPU meet en niet hoe warm deze aan de binnenzijde is!!!! ike heb een systeem met een XP 1900+ en die draait bij 100% belasting (video codering) op een 62 graden zonder probleem en zonder welke vorm van instabiliteit. hoe koeler hoe bere maar een XP kan heel wat hebben en als je gewoon de bebeiliging in je BIOS activeert gaat hij vanzelf op zwart als het te warm wordt die instelling is aan de CPU aangepast. (werkt ok via de diode)
Link naar reactie
[quote:a5f0acf150="Lankhorst"]ik zelf heb een PIII met een coolermaster die word nu nouwlijks 15 graden warm en dat zonder water koeling, dus eigenlijk perfect upgraden (je begrijpt dat ik schrok toen ik 60 graden la Groetzzz.[/quote:a5f0acf150] Dit lijkt me zeer sterk, of heb je hem in de koelkast staan. Een processor kan natuurlijk niet met luchtkoeling onder de kamertemp. komen.
Link naar reactie
Tja hoe warm wil je hem hebben ? Mijn top ligt bij een avondje gamen op 58C , en dan praat ik over een P4 2.4 @ 3.07 G , als ik hem niet overklok haalt hij de 50 nog niet. (Zalman 7000CU CPU-koeler met de fan op 2000rpm) Maar 65C is een mooie grenswaarde voor een Pentium CPU , indien hij daarboven komt is er iets mis met je koeling.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...