Ga naar inhoud

niet meer starten van pc


Aanbevolen berichten

laatst sloot ik de pc gewoon af en wou savonds op de pc maar toen ik um aan zette was er geen beeld. je hoort de computer wel lopen maar ook niet als normaal maar er is geen beeld want dat blijft standby staan(op het oranje led-lampje). het beeldscherm is wel goed aangesloten. als je de pc aan zet gaat ie ff ratellen en brand het tweede lampje ook (roode) maar hij rateld niet door alleen maar aan het begin. iemand hier een oplossing voor??? :cry: ik hoop niet dat er iets kapot is (geheugen of moederbord) alvast tnx :wink: heb een amd athlon xp1800+, 80GB WD, 640mb geheugen(512,128 allebij ander merk) ati Radeon9700pro(Club 3D) en een K7T Turbo 2 moederbord(oud).
Link naar reactie
kan ik de video kaart ook er uit halen dat er helemaal geenkaart in zit en dat ie op standaard vga gaat. als ik de pc opstart dan gaat de ventilator op de video kaart wel draaien. als ik de pc opstart hoor je eerst een zoemend geluid(is normaal) maar er moet ook nog ander geluidje achter aan zitten iets van tu tu ta maar dan geen tu maar iets scrapender. maar dat is er nu niet(komt altijd op het alereerste scherm waar letters op staat met zo'n logo bovenin.
Link naar reactie
[quote:fbc2bc8df4="beanie de boon"]kan ik de video kaart ook er uit halen dat er helemaal geenkaart in zit en dat ie op standaard vga gaat. als ik de pc opstart dan gaat de ventilator op de video kaart wel draaien. als ik de pc opstart hoor je eerst een zoemend geluid(is normaal) maar er moet ook nog ander geluidje achter aan zitten iets van [b:fbc2bc8df4]tu tu ta [/b:fbc2bc8df4]maar dan geen tu maar iets scrapender. maar dat is er nu niet(komt altijd op het alereerste scherm waar letters op staat met zo'n logo bovenin.[/quote:fbc2bc8df4] Misschien een stoffig mobo piepje dat er iets echt niet in orde is? Heb je de handleiding van je mobo nog? Daarin staan de systeempiepjes uitgelegd..
Link naar reactie
[quote:4095b0060c="beanie de boon"] geen idee ik ben hier niet de expert die vent wel :lol: [/quote:4095b0060c] Nou, laten we ff aannemen dat die videokaart in een AGP-slot zit en die netwerkkaart in een PCI-slot. Die twee maken als het goed is geen contact met elkaar, want er zit een moederbord tussen wat alles in goede banen moet leiden, toch? :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...