Ga naar inhoud

een probleem! pc wil nie meer starte, cpu overheat?


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, mijn computer wilt niet meer starten sinds gisternacht, 20 Juli. Het was een warme dag en op de kamer waar de computer staat was het ook heel erg warm, dus ik denk dat de processor verbrand is ofzo. Maar het rare is dat wij een Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0 hebben en die heeft een Cpu Overheating Protection, de computer sloot ook uit zichzelf af, maar nu wilt hij niet meer aangaan. In de handleiding van het moederbord staat dat de computer dan gaat piepen ofzo maar dat heb ik helemaal niet gehoord. Vanochtend toen mijn zusje de pc aan wilde doen zag ze dat er een geel/oranje ledje brandde in plaats van de groene powerled, nu wilt de computer helemaal niet meer aangaan. Als ik op de powerknop druk dan gaan de ventilatoren aan voor 1 seconde en dan stoppen ze weer. Er brandt nog wel altijd zo'n groen lampje ergens bij de PCI kaarten, om te vertellen dat er stroom op staat... Kan iemand mij helpen? Specs: Moederbord: ASUS A7N8X Deluxe rev. 2.0 Processor: AMD Athlon XP 2800+ barton core Videokaart: Asus V9520 128MB Nvidia GeForce FX5200 OS: WinXP Pro Ram: DDR3200 512MB (op 166MHz FSB Speed)
Link naar reactie
of een cmos clear doen. staat in het boekje hoe het moet. (ik kan je de manier die asus hanteert ook wel uitleggen: stroomstekker van het moederbord eruit, bij de batterij de jumper: "cmos clr" zoeken (kan zijn dat het iets anders opgeschreven staat) vervolgens zet je die jumper om en wacht je een paar seconden (5 ofzo), daarna jumper terug, stekker terug, computer aanzetten. succes.
Link naar reactie
Kijk dus of er iets is wat de oorzaak kan zijn: - kapotte koeling op CPU - een uitbreidingskaart die moeilijk doet Dus kaal opstarten, met alleen RAM Cpu en video. (hdd is niet nodig om te kijken of ie langer dan 2 sec aan blijft :wink: ) Werkt dat alles niet, dan check je de voeding, door bv. er een andere in te doen. Maar ik denk toch echt dat je mobo het begeven heeft.
Link naar reactie
ja, ik heb de cmos clear zoals op die site gedaan... kzal met morge wel ff proberen want nu heb ik nie echt meer zin. enne nee ik heb hem niet zelf gebouwd, is door alternate gedaan eigenlijk zou ik nog 1 jaar garantie hebben (van augustus 2003 tot augustus 2005) maar khad laatst de zegel verwijderd omdat ik geen zin had om naar alternate te laten sturen, dan zou het iets van 3 weken duren voordat ik mn pc weer terug zou hebben voor iets dat simpel is als de cmos clear doen... lekker boeiend... anyway ik denk niet dat de voeding kapot is want de computer wilt nog wel aan (voor 2 seconden) en dan draaien de ventilatoren ook (ik weet niet of die van de cpu ook draait kijk morge nog wel ff) en een uitbreidingskaart kan het ook niet zijn want ik heb er niet aan gezeten... is het dan het moederbord? ik weet het anders echt niet meer, dan ga ik wel ff terug naar alternate...
Link naar reactie
ej iedereen, ik weet al wat het probleem is, de voeding is stukgegaan! ik heb vanmiddag met alternate gebeld en toen heb ik meteen gevraagd of ik nog garantie had ook al had ik de zegels verbroken, ik zou max 2 jaar garantie hebben op alle onderdelen die alternate aan mij heeft geleverd dus ook de voeding, eindelijk toch nog garantie! nogmaals iedereen bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...