Ga naar inhoud

BIOS Error


Aanbevolen berichten

Hey , er is mij iets opgevallen. Als ik mijn koeler op Low zet en ik start mijn PC op geeft de bios aan : Hardware Monitor found a error. Go to Power menu for Details. Echter, kan ik deze detals helemaal niet vinden!... Nu had ik mijn koeler op High gezet , en toen kreeg ik deze error niet!... Nu heb ik nog iets geprobeerd : 2x Casefans afkoppelen. En wat denk je?!?! Nu zet ik mijn koeler op Low en hij start perfect op!!!!!! Zou mijn voeding het niet trekken dan? Of is er iets met de casefans? Alvast Bedankt, Edit:/// Nu draait alles goed zonder Fans.
Link naar reactie
[quote:cc409f44f0="DukeH"]Ja kijk : Zonder casefans draait alles super. Met casefans niet :( En met casefans krijg ik : Hardware Monitor found a error.Go to power tab for details. En zonder casefans krijg ik geen een fout![/quote:cc409f44f0] Je hoft niet overal een extra enter tussen te gooien hoor! Maar: wat boor voeding hebt je dan? Misschein is het wel zo dat die HW Monitor de fout heeft van te zwakke voltages ofzo. :-?
Link naar reactie
[quote:83d4fc1d00="Interficior"][quote:83d4fc1d00="DukeH"]Ja kijk : Zonder casefans draait alles super. Met casefans niet :( En met casefans krijg ik : Hardware Monitor found a error.Go to power tab for details. En zonder casefans krijg ik geen een fout![/quote:83d4fc1d00] Je hoft niet overal een extra enter tussen te gooien hoor! Maar: wat boor voeding hebt je dan? Misschein is het wel zo dat die HW Monitor de fout heeft van te zwakke voltages ofzo. :-?[/quote:83d4fc1d00]Ik heb een standaard 300Watt Voeding die in mijn kast zit. Merkloos dus..
Link naar reactie
[quote:0798bcef1c="DukeH"][quote:0798bcef1c="Interficior"][quote:0798bcef1c="DukeH"]Ja kijk : Zonder casefans draait alles super. Met casefans niet :( En met casefans krijg ik : Hardware Monitor found a error.Go to power tab for details. En zonder casefans krijg ik geen een fout![/quote:0798bcef1c] Je hoft niet overal een extra enter tussen te gooien hoor! Maar: wat boor voeding hebt je dan? Misschein is het wel zo dat die HW Monitor de fout heeft van te zwakke voltages ofzo. :-?[/quote:0798bcef1c]Ik heb een standaard 300Watt Voeding die in mijn kast zit. Merkloos dus..[/quote:0798bcef1c] KAn je niet ergens een betere voeding lenen, en kijken of het probleem dan weg is.
Link naar reactie
[quote:70bb63cf54="Interficior"][quote:70bb63cf54="DukeH"][quote:70bb63cf54="Interficior"][quote:70bb63cf54="DukeH"]Ja kijk : Zonder casefans draait alles super. Met casefans niet :( En met casefans krijg ik : Hardware Monitor found a error.Go to power tab for details. En zonder casefans krijg ik geen een fout![/quote:70bb63cf54] Je hoft niet overal een extra enter tussen te gooien hoor! Maar: wat boor voeding hebt je dan? Misschein is het wel zo dat die HW Monitor de fout heeft van te zwakke voltages ofzo. :-?[/quote:70bb63cf54]Ik heb een standaard 300Watt Voeding die in mijn kast zit. Merkloos dus..[/quote:70bb63cf54] KAn je niet ergens een betere voeding lenen, en kijken of het probleem dan weg is.[/quote:70bb63cf54]Volgens mij heb ik ergens in het stof nog een Q-Tec 300Watt P4 liggen Hmmz ,. Ben er net achter gekomen dat het zonder casefans nog is. Als ik de koeler op minimaal 2500 RPM zet , krijg ik de fout niet met de BIOS.
Link naar reactie
[quote:83450ba09e="DukeH"][quote:83450ba09e="Interficior"]KAn je niet ergens een [b:83450ba09e]betere[/b:83450ba09e] voeding lenen, en kijken of het probleem dan weg is.[/quote:83450ba09e]Volgens mij heb ik ergens in het stof nog een Q-Tec 300Watt P4 liggen Hmmz ,. Ben er net achter gekomen dat het zonder casefans nog is. Als ik de koeler op minimaal 2500 RPM zet , krijg ik de fout niet met de BIOS.[/quote:83450ba09e]Mja, dat helpt ook niet echt, dan zou je de fannetjes/cd-spelers ed op de Q-tec moeten aansluiten, en de rets op die andere, maar ik geloof dat een voeding niet aangaat zonder een ATX-connected stekker te hebben.
Link naar reactie
[quote:e7e3d32c85="DukeH"]Jongens , Ik heb in de BIOS bij Hardware Monitor de CPU Fan Snelheid op Ignore gezet (Dat hij die dus niet moet monitoren) en geen fouten meer! :) Ik denk dat het een beveiliging was. Dat hij bijv pas boven een aantal RPM mag draaien.[/quote:e7e3d32c85] Hoe verklaar je dan dat als je wat casefans afkoppelt, dat ie het dan wél op low doet? :-?
Link naar reactie
[quote:d51e9c9587="Interficior"][quote:d51e9c9587="DukeH"]Jongens , Ik heb in de BIOS bij Hardware Monitor de CPU Fan Snelheid op Ignore gezet (Dat hij die dus niet moet monitoren) en geen fouten meer! :) Ik denk dat het een beveiliging was. Dat hij bijv pas boven een aantal RPM mag draaien.[/quote:d51e9c9587] Hoe verklaar je dan dat als je wat casefans afkoppelt, dat ie het dan wél op low doet? :-?[/quote:d51e9c9587]Zie mijn reactie paar posts bovenaan : [quote:d51e9c9587]Hmmz ,. Ben er net achter gekomen dat het zonder casefans nog is. [/quote:d51e9c9587]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...