Ga naar inhoud

Processor War


Aanbevolen berichten

[quote:93346acb5a="sdh"][quote:93346acb5a="DukeH"][quote:93346acb5a="egslim"]Naja, dat kun je mensen eigenlijk ook niet kwalijk nemen. Als je met moderne software werkt is het bijna niet te begrijpen dat op het meest fundamentele niveau alles met binaire getallen gebeurt, laat staan hoe die dan precies verwerkt worden. Zoals Arthur C Clark eens zei: "Als technologie ver genoeg vooruit loopt is er geen verschil meer met magie." Die jongen is niet dom omdat hij aanneemt dat een 2,4GHz CPU sneller is dan een 2GHz CPU. Hij besteed alleen wat teveel aandacht aan z'n ego. ;)[/quote:93346acb5a]1.8 :wink:[/quote:93346acb5a] 1.83 :wink:[/quote:93346acb5a] 1.826 :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:cc13a06012="DukeH"]Bij mij staat er : AMD Athlon (TM) XP 2500+ Kloksnelheid : 1.82 Ghz :wink:[/quote:cc13a06012] Ja, dat komt omdat ie niet helemaal precies zo snel loopt als ie hoort te lopen, kijk maar met CPU-Z, zie je dat ie iets minder FSB doet. Maar ik denk dat dit wel weer genoeg Offtopic was..
Link naar reactie
[quote:5f39d042e0="Obi-wan-kenobi"][quote:5f39d042e0="DukeH"] Bij mij staat er : AMD Athlon (TM) XP 2500+ Kloksnelheid : 1.82 Ghz :wink: [/quote:5f39d042e0] O ja, je kan de FSB natuurlijk niet op 166 2/3 zetten ... :oops: Maar als je 'm nou 's op 167 zet, heb je 1.837Ghz :P[/quote:5f39d042e0]Haha , ja dat kan inderdaad ook 8)
Link naar reactie
Als je de FSB op 166MHz instelt betekent dat niet noodzakelijk dat deze ook op 166 MHz werkt. Sommige moederbordfabrikanten klokken de FSB standaard een paar procent over, zodat-ie bijvoorbeeld op 168MHz werkt. Staat beter in de benchmarks. ;) Andere fabrikanten stellen de FSB juist iets te laag in, zodat het lijkt alsof je met hun bord verder kunt overklokken. :P
Link naar reactie
[quote:00e59662df="egslim"]Als je de FSB op 166MHz instelt betekent dat niet noodzakelijk dat deze ook op 166 MHz werkt. Sommige moederbordfabrikanten klokken de FSB standaard een paar procent over, zodat-ie bijvoorbeeld op 168MHz werkt. Staat beter in de benchmarks. ;) Andere fabrikanten stellen de FSB juist iets te laag in, zodat het lijkt alsof je met hun bord verder kunt overklokken. :P[/quote:00e59662df]Bij mij staat er dus : FSB : 165.7 :-? Zie deze screenshot : www.gold-strike.nl/~duke/fsb.JPG Zie tevens ook Bus Speed.
Link naar reactie
[quote:232ba993bb="jayday"]Ze zitten daar ook niet te slapen... Maar alles gaat, zoals vanouds weer om 'geld' en natuurlijk niet te vergeten de 'naam' :evil:[/quote:232ba993bb] Waarom die " :evil: "? Het is gewoon een van de gevolgen van felle concurrentie tussen moederbordfabrikanten. Een aantal van de andere gevolgen zijn lagere prijzen, meer features, grotere betrouwbaarheid, etc. Eerlijk gezegd vind ik de gevolgen van een paar MHz verschil in FSB veel te klein om me druk over te maken...
Link naar reactie
[quote:ed6adf3f7b="Tolgay"]mijn FSb is 133Mhz en bij cpu-z is die 135Mhz =) voor de bios flash was die gewoon op 133 bij cpu-z :lol:[/quote:ed6adf3f7b] Dat heb ik eens gehad met de temperaturen die het moederbord uitlas, die verschilden ook een paar graden per bios versie.. :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...