Ga naar inhoud

athlon mobile werkt niet?


Aanbevolen berichten

ik heb laatst een athlon 2400+ mobile gekocht ter vervanging voor mijn 2500+ (die nu in me nieuwe vaders pc zit) alleen de pc doet het nu niet meer :-? ik was eerst bang dat ik het moederbord had gesloopt, omdat ik een thermalright slk-900u heb en die op een dfi infinity heb geplaatst. zoals "misschien" sommige wel weten past dat dus niet, maar ik had de koeler zo gemaakt dat hij er wel op past. en dat ging hiervoor tot nu toe altijd goed. ik zal trouwens vertellen wat de pc niet en wel doet. ik kan de pc wel aanzetten, maar ik krijg geen reactie.......fans gaan branden... cd-rom lichtjes doen het wel, maar de hardeschijf doet (volgens mij) helemaal niks. net zoals monitor, waarvan het lampje gewoon oranje blijft knipperen. wanneer ik het geheugen eruit haal gaat de pc wel piepen (wat al een hele opluchting was) maar toch krijg ik hem niet aan de praat. weet iemand waar ik naar moet kijken? alvast bedankt
Link naar reactie
probeer die mobile is in de pc van je pa als de cpu het daar ook niet doet is die blijkbaar stuk... trouwesn die corsair twinx pc3200 2x256 mb 2-2-2-11 van je is volgens mij bh5 wat op hoger voltage op die dfi richting de 240/250 fsb moeten komen (dit naar aanleiding van je pc3500 comment op je system specs op got)
Link naar reactie
Bij mij deed ie et meteen trouwes zonder problemen.... Allebei vers van de pers (DFI + mobile splinternieuw) Alleen na een bios flash had ik dus een dood mainboard door een corrupte bios Maar dit heb ik opgelost door een andere chip te halen en die erin gedaan, dan gehotflashed naar een leuke beta bios en doet et weer leuk :)
Link naar reactie
me vader heeft net 3 dagen een nieuwe pc. we hebben hem dus net in elkaar gezet en de software geinstalleerd. dus die zit er nou de hele dag achter :P ook heeft een slk-900a erop zitten...die je er dus niet uitkrijgt zonder het moederbord eruit te halen. dus daar kan ik het jammer genoeg niet op testen :( maar je denkt dus dat de processor kapot is? (het is gewoon ch5 trouwens :wink: ) edit: ik ga ff naar de core kijken
Link naar reactie
de core van de processor ziet er gewoon goed uit. als niemand anders tips heeft, dan wacht ik wel tot deze pc (oude pc van me pa) uit elkaar wordt gehaald. en dan probeer ik deze cpu er wel in te doen (althon xp 1600+, dat past toch gewoon?) zelf zou ik echt niet weten wat het is. edit: ik ga die tip van jouw nog proberen vandread. (en jah......met dat geheugen ben ik wel blij ja :wink: )
Link naar reactie
heb dus 2 cpu's erin gehad. en heb 2 reepjes geheugen....heb er 1 apart geprobeerd de andere nog niet, dus zal die andere ook nog ff proberen. anders een nieuw mobo (WEER!!! :( ) ik weet echt niet meer wat voor mobo ik moet hebben. heb de abit en de DFI dus al gehad. nog meer lekkere overklok moederborden? :roll: anders deze vakantie maar sparen voor een athlon 64. wel jammer....had liever waterkoeling gehad :x
Link naar reactie
DFI mooi weg doen joh... zijn goeie bordjes, maar ze gaan zomaar dood (eigen ervaring) waar heb je het bordje besteld? zit namelijk al weken te wachten op respons van tweakstore.. zit nu een hele kwaaie brief al te schrijven, want na telefoon, hun site en email heb ik nog geen antwoord van die h*fters :evil:
Link naar reactie
ach...ik heb geen lol gehad met deze dfi moet ik zeggen. de abit was zeker een beter bord.........maar ook die gingen zomaar dood. ik heb geen flauw idee waar ik dit bord heb gekocht :oops: was toch 1 van de eerste ermee, er waren bijna geen winkels die hem hadden (nu nog steeds niet zie ik) 2 fast 4 u computers was het volgens mij.........maar ik heb de bon toch niet meer :( dus toch maar overstappen op een athlon 64? want ik zou echt geen leuke bordjes meer weten voor socket A
Link naar reactie
[quote:115fc5b5e6="turbulence"] waar heb je het bordje besteld? zit namelijk al weken te wachten op respons van tweakstore.. zit nu een hele kwaaie brief al te schrijven, want na telefoon, hun site en email heb ik nog geen antwoord van die h*fters :evil:[/quote:115fc5b5e6] Volgens mij moet je bij tweakstore gewoon langsgaan, aangezien je ook in de shopservey leest dat telefoon niet opgenomen wordt en mail niet beantwoord... HEt kost wel meer tijd, maar je wordt dan wel goed geholpen...
Link naar reactie
[quote:05e00615f3="Kaz'Duzar"][quote:05e00615f3="turbulence"] waar heb je het bordje besteld? zit namelijk al weken te wachten op respons van tweakstore.. zit nu een hele kwaaie brief al te schrijven, want na telefoon, hun site en email heb ik nog geen antwoord van die h*fters :evil:[/quote:05e00615f3] Volgens mij moet je bij tweakstore gewoon langsgaan, aangezien je ook in de shopservey leest dat telefoon niet opgenomen wordt en mail niet beantwoord... HEt kost wel meer tijd, maar je wordt dan wel goed geholpen...[/quote:05e00615f3] denk je? dat ik niks te doen heb ofzo? Zij zitten in rotterdam, ik vlak onder heerenveen... :-?
Link naar reactie
[quote:4887cdce53="turbulence"][quote:4887cdce53="Kaz'Duzar"][quote:4887cdce53="turbulence"] waar heb je het bordje besteld? zit namelijk al weken te wachten op respons van tweakstore.. zit nu een hele kwaaie brief al te schrijven, want na telefoon, hun site en email heb ik nog geen antwoord van die h*fters :evil:[/quote:4887cdce53] Volgens mij moet je bij tweakstore gewoon langsgaan, aangezien je ook in de shopservey leest dat telefoon niet opgenomen wordt en mail niet beantwoord... HEt kost wel meer tijd, maar je wordt dan wel goed geholpen...[/quote:4887cdce53] denk je? dat ik niks te doen heb ofzo? Zij zitten in rotterdam, ik vlak onder heerenveen... :-?[/quote:4887cdce53] Even een verbetering: Hij. Het is een eenmanszaak, en hij moet alles in zijn eentje doen. Laatst was nog een vriend van hem overleden, tja, je hebt het maar druk. En dan neemt ie dus ook nog eens uitgevreid de tijd voor zijn klanten (die langskomen)/
Link naar reactie
[quote:709982e305="Interficior"]Even een verbetering: Hij. Het is een eenmanszaak, en hij moet alles in zijn eentje doen. Laatst was nog een vriend van hem overleden, tja, je hebt het maar druk. En dan neemt ie dus ook nog eens uitgevreid de tijd voor zijn klanten (die langskomen)/[/quote:709982e305] ik ben persoonlijk wel eens bij hem geweest toen hij hier nog in friesland zat, dus je hoeft me niet te verbeteren. Daarnaast hoef je hem niet te verdedigen, want na ongeveer 1 maand bellen mailen etc kun je wel een keer het fatsoen nemen om iets te laten horen. naja, dit gaat nergens over (tenminste niet over het topic) ik zit nu hier mn frustratie van me af te typen, terwijl dat in de brief moet die ik hem aan het schrijven ben.. Einde OT>>///
Link naar reactie
[quote:3b2398825b="zjarl"]dus................zijn er nou nog leuke mobo's voor mijn athlon mobile? 8)[/quote:3b2398825b] tsja.... Asrockje ofzo? 8) emmessietje? weet niet op Epox bijvoorbeeld nog wat leuks op Nforce2 uitgebracht heeft de afgelopen maanden, maarja, NF7 serie en de DFI waren toch de main players de laatste tijd.. Epox heeft altijd goeie bordjes gehad, zelf nog een 8RDA+ gehad, hierna zijn er nog wel een paar uitgekomen, zoek eens op hun site... anders een A7n8x ofzo? die clocken ook wel lekker over (JasperG ofzo) hier van het forum had deze op 220 draaien geloof ik...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...