Ga naar inhoud

MB probleem: pc wil niet doorbooten naar windows


Aanbevolen berichten

Ik heb een zeer vreemd probleem en ik bijn bijna 100% zeker dat het een MB probleem is. MB Abit IC7-G Max 2 bios revisie 2.0 PC PIV 3.0 Ghz Omwille van naderend onweer heb ik gisteren mijn pc met win xp sp1 afgesloten en daarna de stekker uit het stopcontact getrokken. Nadat het onweer gepasseerd was wilde ik de pc opnieuw opstaren, alles loopt goed tot het moment waarop win xp geladen wordt, dan doet hij niets meer, gewoon een zwart scherm. Het lichtje van de HD flikkert ook niet, en ik krijg geen foutmeldingen, het lijkt wel alsof de HD niet gevonden wordt. Het toeval wil nu dat ik 2 weken geleden een HD-crash gehad heb (onherstelbare slechte clusters op de HD), ze hebben in de pc winkel een nieuwe HD geplaatst. Toen ik thuiskwam werd mijn dvd-writer niet herkend door het bios en niet in win xp (eerste opstartscherm en i/h bios), van mijn 4 sata en 2 pata (IDE) kanalan werden er enkele niet gevonden. Een telefoontje met de pc winkel leerde mij dat het waarschijnlijk een bios instelling was. Ik moest in het bios even de fail-save settings laden en opnieuw opstarten. Toen werd alles gevonden maar kon ik ook niet doorbooten naar windows (achteraf vertelde men mij dat dat normaal is aangezien de HD dan niet gedecteerd wordt), een identiek probleem heb ik nu. Bij het gebruik van de optimized defaults werd ook alles gevonden, kon ik doorbooten naar windows xp, daar werd ook nieuwe hardware gevonden, maar daar begon de pc tijdens de detectie de pc spontaan opnieuw te booten. Ik de pc toen teruggebracht en ze hebben het bios aangepast (weet alleen niet wat ze aangepast hebben). Ik vermoed dan ook dat er iets mis is met het MB en dat het bios zijn instellingen niet vasthoudt als je de pc van de netstroom haalt. Klopt dit? Heeft er iemand een idee welke bios instellingen ik moet aanpassen, zodat ik voorlopig weer verder kan tot ik de pc terug naar de winkel kan doen (nvdr PC is nog maar een goeie 5 maand oud)
Link naar reactie
je heb twee jaar garantie op je mobo (pc). dus een beetje nazorg mag je wel verwachten van je pcboer. ga er zelf niet aan klooien . garantie is garantie het mag toch niet uitmaken ols je de stroom er af haald voor wat voor reden dan ook. dus de hele handel naar de pcboer :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...