Ga naar inhoud

welk memory


Aanbevolen berichten

hey ik heb van dit weekend een nieuw moederbord met een processor gekocht leuk want ging van een oude comp een nieuwere maken. u raad het al problemen mijn oude geheugen paste niet eens in de geheugen sleuven :evil: dus nu moet ik nieuwe kopen maar waar moet je dan op letten? er zit zoveel prijs verschil. en is het verstandiger om 2 keer 256 mb te kopen of 1 keer 512 mb? mijn mobo is trouwens een A7N8X-E D.nForce2 en mijn processor een AMD Athlon XP 2600+ ("Barton") hoor het snel gr
Link naar reactie
Mja, je moet dus een DDR latje te pakken zien te krijgen. Opzich krijg je met 2 × 256 MB snelheidswinst. Maar dat is misschien niet op te wegen tegen het feit dat als je 1 ×512 neemt, dat je dan nog wat meer kan uitbreiden. In ieder geval moet je minstens PC2700 hebben, dat is 333MHz DDR. Je kan ook als je wilt gaan overklokken bijvoorbeeld PC3200 nemen, dan is je gehuegen niet de bottleneck. Maar (NOFI) denk ik niet dat dat gebeurt als ik naar de startpost kijk. @ Anoniem1001: JAAAA, je moet BH-5 nemen, daar wordt je PC als je hem stock laat zoooveel sneller van... :P Edit: PC2700 Correspondeert beter met de processor.
Link naar reactie
Ja, als je FSB wilt overclocken (waarom neem je anders een A7N8X-E D.nForce2 met een Barton 8) ), dan moet je idd. PC3200 geheugen (400Mhz) hebben. Neem gewoon een reepje van 512MB, je kan er later nog altijd 512MB extra in stoppen. Voor dual channel moet je wel liefst gelijkaardige modules erin stoppen, dus je bij een bepaald merk houden heeft wel zin dan (Kingston, Corsair o.i.d.).
Link naar reactie
[quote:dcce6d073d="Interficior"] @ Anoniem1001: JAAAA, je moet BH-5 nemen, daar wordt je PC als je hem stock laat zoooveel sneller van... :P[/quote:dcce6d073d] wat is een bh-5 heb helemaal geen verstand van dat soort dingen. weten jullie misschien een site waar je van dat soort afkortingen kan vinden? gr
Link naar reactie
[quote:f6eaf2f4d3="zeilgekje"][quote:f6eaf2f4d3="Interficior"] @ Anoniem1001: JAAAA, je moet BH-5 nemen, daar wordt je PC als je hem stock laat zoooveel sneller van... :P[/quote:f6eaf2f4d3] wat is een bh-5 heb helemaal geen verstand van dat soort dingen. weten jullie misschien een site waar je van dat soort afkortingen kan vinden? [/quote:f6eaf2f4d3] bh5 zijn bepaalde chips op geheugen en is goed overclockbaar geheugen op strakke timings... (2-2-2 is sneller dan 3-3-3 ... maar ook duurder ;)) Het is echter niet meer nieuw te verkrijgen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...