Ga naar inhoud

Piepend geluid bij opstarten en pc herstart automatisch


Aanbevolen berichten

Hallo Mijn computer start de laatste tijd niet goed op. Wanneer ik hem aanzet, haalt hij vaak het bios niet eens. Je hoort dan een piep die zich herhaalt en het enige wat ik dan kan doen is de on/off switch een aantal seconden ingedrukt houden om de pc uit te schakelen. Het kan dan gebeuren dat de pc uitzichzelf weer aangaat. Wanneer hij wel nornaal opstaat, lijkt alles in orde te zijn. Maar, na een paar minuten herstart de pc zichzelf. Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen? Configuratie: Gigabyte 7vaxp ultra Amd Athlon xp 2600+ 512 MB ddr Radeon 9700 pro Aopen 400 watt voeding 2 * 80 gb harde schijven promise raid contoller
Link naar reactie
En anders is de computer zo kaal mogelijk opstarten een oplossing. Alleen grafische kaart met één geheugenreep erin (ik weet niet hoeveel geheugenbanken je gevuld hebt) en dan kijken of het probleem er nog steeds is. Als het nu goed gaat steeds één voor één de overige componenten erin zetten. Wat je ook kunt doen is het volgende, gekopiëerd van de Gigabyte website: Using AMD box fan and high speed CPU (eg: AthlonXP 2100+,2200+ or above ...), sometimes the system will shut down automatically or be unstable. This maybe bad contact between CPU and heatsink, therefore CPU is overheated after power on and unstable. Gigabyte mainboards has thermal protection function so system is shutdown automatically to protect the CPU from burn out. Suggestion: Install the heatsink at 2nd time may create some space between CPU and heatsink, thus cause bad contact then overheat. Please remove the thin pink thermal pad completely from the heatsink, then apply thermal paste (heat dissipating gel). Make sure CPU is in good contact with the heatsink. Or please read and follow instructions from the AMD website on how do I clean used phase change material off of my processor and heatsink/fan? [url]http://139.95.253.214/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=100,E=0000000000052952567,K=1886,Sxi=10,Case=obj(2510)[/url] Laat ons hier maar even weten of het bovenstaande een oplossing is. Groetjes van Jan Willem.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...