Ga naar inhoud

een goed water koelingspaketje


Aanbevolen berichten

Dit past meer in het cooling/overclok forum. Daar zitten een aantal mensen die wel veel verstand van waterkoeling hebben. Wat wil je vooral met je waterkoeling gaan doen?? OVerklokken of een zo stil mogelijk systeem. Als je echt wilt gaat overklokken is het misschien het beste zelf een systeem samen te stellen uit een eigen gekozen cpu/gpu block, pomp e.d. ANders kun je gewoon een kit kopen. Ik dacht de de Asetec waterchill II een goede set was. [url=http://www.tweakers.net/reviews/cat/55]hierp[/url] staan nog een aantal reviews... wat wil je ervoor uitgeven??
Link naar reactie
[quote:f3f7401173="ThaOdie"]zo stil mogelijk en gewoon zo koel mogelijke pc.. hoezo de tempratuur hoger van de hdd?? als dat zo is dan kan ik beter de zalman koeler omheen doen.. :roll:[/quote:f3f7401173] De warmte van de harde schijf verwarmd nu ook het water. En dat koelt dus zoals vandread zegt niet helemaal af in de radiator, dus zal de temp van het water een klein beetje stijgen. Als je een zo koel mogelijk systeem wilt is die zalman misschien beter. Zeker omdat die ook meteen de trillingen dempt, anders kan je hd nog veel geluidmaken door te gaan resoneren. en je budget maakt dus niet uit?? En je gaat dus niet overklokken?? Aangezien je je northbridge niet gaat koelen met water
Link naar reactie
waarom dan een dure oplossing ala waterkoeling.... op luchtkoeling krijg je het voor minder netzo stil zalman blokje op NB zalman HP geval op GPU zalman blok op je cpu 2x papst fans (1x in 1 x outlet) en klaar ben je... voor zo rond de 100 euro en je hoeft nooit onderhoud te plegen.. (bij WC moet je altijd wel eens het water verversen)
Link naar reactie
waarom ik waterkoeling wil dat komt gewoon omdat ze daar een tijdje geleden in de CT over hadden en dat lijkt mij ook wel handig.. mijn budget ligt rond de 200 euro.. 8) dat je moet schoonmaken dat staat vast dat moet je ook van je huis doen anders is alles stoffig en beschimmeld.. :lol:
Link naar reactie
[quote:e9c2dca550="ThaOdie"]waarom ik waterkoeling wil dat komt gewoon omdat ze daar een tijdje geleden in de CT over hadden en dat lijkt mij ook wel handig.. mijn budget ligt rond de 200 euro.. 8) dat je moet schoonmaken dat staat vast dat moet je ook van je huis doen anders is alles stoffig en beschimmeld.. :lol:[/quote:e9c2dca550] En je doet het niet voor de prestaties? Kan je beter gewoon een TTA2 setje nemen. Easy as that. (Wel even een degelijk pompje erbij kopen).
Link naar reactie
maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? of je moet het leuk vinden :) [quote:d0f98b374c="Vandread"]waarom dan een dure oplossing ala waterkoeling.... op luchtkoeling krijg je het voor minder netzo stil zalman blokje op NB zalman HP geval op GPU zalman blok op je cpu 2x papst fans (1x in 1 x outlet) en klaar ben je... voor zo rond de 100 euro en je hoeft nooit onderhoud te plegen.. (bij WC moet je altijd wel eens het water verversen)[/quote:d0f98b374c]
Link naar reactie
Ik heb mn pc 24/7 aanstaan en hij staat op mn eigen kamer. Ik slaap op een zolder dus het 's zomers is het nog al wat warmer. Ik ben ook ergens dit jaar het plannen om water koleing te pakken. Wat is een redelijk pakketje rond de 100 euries. Ik ga niet veel gekke dingen doen... Freek
Link naar reactie
[quote:f981524d21="THE_GAME_MEN!"]Ik heb mn pc 24/7 aanstaan en hij staat op mn eigen kamer. Ik slaap op een zolder dus het 's zomers is het nog al wat warmer. Ik ben ook ergens dit jaar het plannen om water koleing te pakken. Wat is een redelijk pakketje rond de 100 euries. Ik ga niet veel gekke dingen doen... Freek[/quote:f981524d21] Wat wil je allemaal gaan koelen?? Alleen de CPU?? ik zie in je specs dat je videokaart (7100 VE) niet heel snel is. Is deze passief gekoeld?? En je northbridge?? Is deze ook passief gekoeld?? Dan hoef je die natuurlijk niet te koelen en dat scheelt ook weer veel in prijs... is dit wat?? http://www.tweakers.net/reviews/507/1
Link naar reactie
[quote:ddab742d1b="Kaz'Duzar"][quote:ddab742d1b="THE_GAME_MEN!"]Ik heb mn pc 24/7 aanstaan en hij staat op mn eigen kamer. Ik slaap op een zolder dus het 's zomers is het nog al wat warmer. Ik ben ook ergens dit jaar het plannen om water koleing te pakken. Wat is een redelijk pakketje rond de 100 euries. Ik ga niet veel gekke dingen doen... Freek[/quote:ddab742d1b] Wat wil je allemaal gaan koelen?? Alleen de CPU?? ik zie in je specs dat je videokaart (7100 VE) niet heel snel is. Is deze passief gekoeld?? En je northbridge?? Is deze ook passief gekoeld?? Dan hoef je die natuurlijk niet te koelen en dat scheelt ook weer veel in prijs... is dit wat?? http://www.tweakers.net/reviews/507/1[/quote:ddab742d1b] Hij neemt ook een 9800 Pro, als je nog beter naar zijn specs had gekeken. Maar inderdaad, vertel ons wat je wilt koelen, en: Je kan niet rondkomen van losse kwalitatieve delen, maar je moet een los setje nemen, zoals de TTA2 of inderdaad dat ding wat Kaz zij, of die CoolerMaster ofzo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...