Ga naar inhoud

Hoe kan je de mededelingen van de bios "vastleggen&quot


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een probleem met een harde schijf die niet wil opstarten, als je wilt kan je het nalezen in hardware(anders) maar het is een lang verhaal... Nu krijg ik de indruk dat er bij het inschakelen op een gegeven ogenblik een waarschuwing langskomt, maar in zo'n tempo dat het me niet lukt om de pause-toets op tijd in te drukken. Bij het inschakelen herkent bios de diverse spullen, vertoont dan even een scherm met interrupts en zo, springt dan naar de mogelijkheid om uit 2 profielen (die ik zelf ooit heb gemaakt) te kiezen en als je er dan één kiest, verschijnt er een rij iiiiiiiiiiii-tjes en dan halverwege, net voordat er echt opgestart zou gaan worden zie je 2 regeltjes verschijnen die door de snelheid beslist onleesbaar zijn en dan wordt m'n scherm donker - en blijft donker. Het controlelampje van de HD brandt dan nog een seconde of 10 en dan is het over, gebeurt er niets meer. Hoe kan ik de regeltjes nou leesbaar krijgen? Alvast bedankt, Rob
Link naar reactie
Die i'tjes zijn van Windows. Dus ik denk dat je een foutmelding van Windows te zien krijgt. Als je zeker wilt zijn dat het je BIOS is, stel dan in het BIOS in dat de pc moet blokkeren indien er een fout wordt gevonden tijdens de POST. Dat doe je door in het BIOS "Halt on" te zetten op "All errors". Vaak staat die op "No errors" of "All, but Keyboard". Kijk even in het boekje van je moederbord hoe het bij jouw precies zit. Maar zoals ik al zei, ik denk dat het een fout van Windows is. EDIT: was je nét voor, PCMASTER086! 8)
Link naar reactie
Ik denk dat het niet kan... immers, Windows wordt duidelijk niet meer opgestart, dus kan je ook niet meer in je logboeken komen om geconstateerde fouten te checken. Wat denk ik de enige oplossing is, is een reparatie uitvoeren. Dit doe je door van je Windows-CD op te starten en voor een repair-install te kiezen. Hierbij gaan je documenten en persoonlijke bestanden etc. niet verloren. Maar misschien dat anderen wel een idee hebben, dus wacht eventjes hiermee, misschien is het niet nodig.
Link naar reactie
Hoi, wat voor videokaart heb je? Beetje vreemde vraag, maar als ik mijn gf4 via de tv-out aansluit op de tv zonder monitor, dan gebruikt hij de tv als primair scherm, en nog beter, vanaf het begin is er beeld, dus ook de post enz. Nou komt de clou :wink: Omdat de tv niet schakeld tussen resoluties kan je sommige mededelingen beter zien. Is het proberen waard.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...