Ga naar inhoud

64 bit intel


Aanbevolen berichten

hallo luitjes ik ben vanplan een nieuw systeem aan te shaffen maar ik heb slecht ervaringen met amd. daarom koop ik liever een intel maar ik wil natuurlijk wel een 64 bit intel maar zijn die er al komen die nog ? ik heb gezocht maar heb nix gevonden. alvast bedankt sorry voor mijn slechte spelling
Link naar reactie
nou ik had een amd xp2000 die was doorgebrand ofzo ? hij deed het in iedegeval niet meer en nee ik was niet aan het clocken. en ik vind dat amd ten opzichte van intel snel verouwderd en amd is niet echt bezig met het nieuwste bv ddr2. en intel wel nou dat soort dingen maakt mij besluiten dat ik een intel wel en geen amd.
Link naar reactie
[quote:71f530e63f="blink"]nou ik had een amd xp2000 die was doorgebrand ofzo ? hij deed het in iedegeval niet meer en nee ik was niet aan het clocken. en ik vind dat amd ten opzichte van intel snel verouwderd en amd is niet echt bezig met het nieuwste bv ddr2. en intel wel nou dat soort dingen maakt mij besluiten dat ik een intel wel en geen amd.[/quote:71f530e63f] Wat een onzin, om maar eens een niet-onderbouwde mening te geven :-) ...Wat is mijn pc 'traag' ondertussen zeg, veel te lang niet meer hier geweest ook, allemaal dezelfde topics nog, alleen andere chipsets :roll:
Link naar reactie
[quote:792da5c6c9="blink"]nou ik had een amd xp2000 die was doorgebrand ofzo ? hij deed het in iedegeval niet meer en nee ik was niet aan het clocken. en ik vind dat amd ten opzichte van intel snel verouwderd en amd is niet echt bezig met het nieuwste bv ddr2. en intel wel nou dat soort dingen maakt mij besluiten dat ik een intel wel en geen amd.[/quote:792da5c6c9] je hebt dus maar 1 slechte ervaring met AMD? dan zou ik zelf gewoon een AMD64 nemen in plaats van wachten op een 64bits intel. want die worden vast ook een heel stuk duurder... en een AMD Athlon64 is heel anders dan een AMD AthlonXP. :wink:
Link naar reactie
64 bit Intel voor de desktop kun je waarschijnlijk aan het eind van dit jaar verwachten. [quote:2d992cfa81]amd is niet echt bezig met het nieuwste bv ddr2. en intel wel[/quote:2d992cfa81] Daarom hebben we ook al 10 maanden 64 bits AM'D CPU's en moeten we nog minstens 4 maanden wachten op die van Intel. :lol: Meestal is Intel inderdaad marktleider met nieuwe features, maar dit is wel een beetje ironisch.
Link naar reactie
Die 2000+ van jou was gewoon een slecht exemplaar.Dat heeft intel ook wel hoor. Ik zou dan ook gewoon voor de amd64 gaan, ook omdat intel nog wel ff wacht met 64 bit tot windows xp 64 bit er is, en dan kan je er pas zo een kopen.En een amd64 met ddr2 kan je ook nog wel een tijd op gaan wachten, dus gewoon de amd64 nemen.
Link naar reactie
[quote:a8f5abd3cb="blink"]nou ik had een amd xp2000 die was doorgebrand ofzo ? hij deed het in iedegeval niet meer en nee ik was niet aan het clocken. en ik vind dat amd ten opzichte van intel snel verouwderd en amd is niet echt bezig met het nieuwste bv ddr2. en intel wel nou dat soort dingen maakt mij besluiten dat ik een intel wel en geen amd.[/quote:a8f5abd3cb] Dat je 2000+ doorgebrand is denk ik door een verkeerd geplaatste koeler komen of een koeler die losgeschoten is ofzo. Hier kon de processor zelf niet veel aan doen. Veel moederborden hebben ook een functie waarmee je kunt instellen dat je pc uit gaat als de temp van je processor te hoog wordt. ddr2 haalt op dit moment nog geen strakke timings. En AMD en nvidea/via/sis zullen natuurlijk echt wel kijken hoe het gaat met ddr2... Maar zolang ddr goedkoper is, beter te krijgen en nog sneller is, is er nog geen reden over te stappen. En AMD heeft 64bit en nog dingen als cool n quiet en ze hadden ook iets om bufferoverflows tegen te gaan...
Link naar reactie
Intel heeft btw wel 64 bits processors hoor, maar die zijn niet echt voor consumenten bedoeld. Binnenkort ga ik ook een nieuwe comuter assembleren, met een amd64, maar ik wacht nog even tot de socker 939 wat goedkoper wordt. Verder wil ik even kijken hoe het met PCI-xpres en btx gaat lopen. De amd64 lijkt mij een hele goede processor en ik zou er (ook intel verleden) zeker voor kiezen momenteel. Toch zou ik er op letten dat je dus de socket 939 neemt, als je de mogelijkheid wilt om later nog eens te upgraden.
Link naar reactie
[quote:7ef91fb540="yohanman"]Intel heeft btw wel 64 bits processors hoor, maar die zijn niet echt voor consumenten bedoeld. Binnenkort ga ik ook een nieuwe comuter assembleren, met een amd64, maar ik wacht nog even tot de socker 939 wat goedkoper wordt. Verder wil ik even kijken hoe het met PCI-xpres en btx gaat lopen. De amd64 lijkt mij een hele goede processor en ik zou er (ook intel verleden) zeker voor kiezen momenteel. Toch zou ik er op letten dat je dus de socket 939 neemt, als je de mogelijkheid wilt om later nog eens te upgraden.[/quote:7ef91fb540] Tja, de itanium :roll:... die is bedoeld voor servers, en heeft/krijgt al genoeg concurrentie van de G5... :oops: ja, ik bedoelde power5... En volgens mij komt btx pas in 2005. Intel is vooral voorstander van btx, omdat dan de warmte van de prescott beter en sneller afgevoerd zou worden. Bij BTX zit het geheugen ver van de processor vandaan, dus ik ben benieuwd wat amd van btx vind. Met een geintegreerde geheugencontroller is het wel zo fijn dat de weg van de proc naar het geheugen zo klein (snel) mogelijk is... http://www.tweakers.net/nieuws/32741/?highlight=btx
Link naar reactie
[quote:91e5b37e46="egslim"]Niet van G5, maar van de POWER series van IBM en SPARC van Sun en Fujitsu. Nog een probleem met BTX is dat de meeste Taiwanese fabrikanten er bepaald niet enthousiast over zijn. AMD heeft voorlopig genoeg aan ATX.[/quote:91e5b37e46] je vergeet meneer opteron :wink:
Link naar reactie
Ja en nee. :) Van de ene kant wordt Operon vooral gebruikt in systemen met 1 tot 4 CPU's, met de nadruk op 1 á 2. Terwijl de meeste Itanium systemen 4 CPU's of meer hebben, HP Superdomes en SGI Altix' zelfs 64 of 128 CPU's. Grotere Opteron systemen zijn clusters en dat is weer heel iets anders. Van de andere kant zijn Xeon en Opteron er verantwoordelijk voor dat Itanium nauwelijks kan migreren naar kleinere systemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...