Ga naar inhoud

Moederbord test programma


Aanbevolen berichten

bestaat er ook een programma om je moederbord te testen? ik heb namelijk het volgende probleem: als ik een poosje bezig ben in windows dan start de pc plotseling opnieuw op of ik krijg een BSOD. ik heb het geheugen getest met memt86 en zelfs nog ander gehuegen er in geprikt maar zonder resultaat. ook heb ik windows al een keer of 2 opniew geinstalleerd en de schijf geformateerd. ik ben er haast zeker van dat het moederbord kapot is. owja ik heb dit moederbord: MSI K7T Pro2 ver:1 met via chipset ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Link naar reactie
[quote:cfe6488a77="screenxxl"]Hoe zien ze er uit (klinkt stom maar ik heb geen idee) wat zou ik er aan moeten zien als ze uberhaupt lekken?[/quote:cfe6488a77] Het zijn die ronde tonnetjes rond de processor, en de op rest van het natuurlijk. Maar in dit geval rond de processor. Als ze kapot zijn hebben ze bolle kopjes en/of bruine lekkage.
Link naar reactie
[quote:ef5b6b5545="Comp-Freak"][quote:ef5b6b5545="screenxxl"]Hoe zien ze er uit (klinkt stom maar ik heb geen idee) wat zou ik er aan moeten zien als ze uberhaupt lekken?[/quote:ef5b6b5545] Het zijn die ronde tonnetjes rond de processor, en de op rest van het natuurlijk. Maar in dit geval rond de processor. Als ze kapot zijn hebben ze bolle kopjes en/of bruine lekkage.[/quote:ef5b6b5545] Kijk ook eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/908286/0 Daar hebben ze iets van 43 (van de 60) MSI K7T bordjes gerepareerd door de kapotte/lekkende elco's te vervangen.
Link naar reactie
Het probleem is dat de interactie van het moederbord met andere hardware en software enorm gecompliceerd is. En het is niet alleen een binair probleem (werkt wel, of werkt niet) maar een fout kan ook *soms* voorkomen. Nog afgezien van onnauwkeurige specs: Toen Intel de PCI standaard lanceerde hielden ze zich daar zelf niet aan. VIA's chipsets deden dat wel, maar Creative testte z'n geluidskaarten alleen met Intel chipsets. Gevolg was dat Creative kaarten problemen kregen met VIA chipsets - waar VIA de schuld van kreeg - terwijl zij zich als enige echt aan de specs hadden gehouden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...