Ga naar inhoud

nieuwe computer


Aanbevolen berichten

ik heb vandaag gehoord van een vriend van me dat intel waarschijnlijk de 64 bits overslaat en doorgaat aan de ontwikkeling van de 128bit? ik heb hier nog niet zo naar gekeken maar ik post het maar even want ik moest het even kwijt. voor zover ik het gevolgd heb is dat intel het ontwerp van amd ging overkopen omdat hun ontwerp niet goed was? heb ik hier en daar (o.a. op dit forum) wat van opgepikt. maar ik was even een beetje vaag aan het denken dus en stel dus dat bovenstaande info klopt, dan heeft amd dat ontwerp niet verkocht om er zelf winst van te kunnen maken, maar als intel straks met de 128bit komt terwijl AMD nog met de 64 zit dan lopen ze weer achter maar zou het dus kunnen zijn dat AMD al hard bezig is met de 128 bit en ook denken om ongeveer gelijk met intel klaar te kunnen zijn? (vind het nu toch wel raar klinken :oops:) edit: vandaag is de 14de maar forum ziet het als 15de omdat het na twaalven is :wink:
Link naar reactie
128bits is onzin Intel heeft reeds de 64-bits alternatief voor AMD gelanceerd, de [url=http://www.intel.com/pressroom/archive/releases/20040628comp.htm]Xeon met de Nocona core[/url]. deze ondersteund EMT64 (Extended Memory 64 Technology) wat gelijk is aan de 64-bits instrucitie's van AMD. Deze Xeon CPU en later dit jaar ook de Pentium 4 cpu's ondersteunen de nieuwe WindowsXP 64-bit en Windows Server Edition 64-bit. 128bit CPU is niet zomaar iets wat je even ontwikkeld. Je moet er ook software ondersteuning voor hebben, de hele markt is nu bezig met de ontwikkeling van 64-bits software voor de ETM64 en de AMD64 instructie's Ik denk dat die vriend van je te veel fantasie heeft. Meer info hier: http://www.zdnet.nl/kmoz.cfm?id=34121&mxp=41 http://www.tweakers.net/nieuws/33077
Link naar reactie
[quote:1ea9b93235]128bit CPU is niet zomaar iets wat je even ontwikkeld.[/quote:1ea9b93235] Dat niet alleen, maar het heeft op dit moment ook geen enkel nut! Zelfs een 32 bits CPU als Pentium 4 kan al aan 128 bits data rekenen door SSE2. En voor geheugenadressering is 128 bits niet alleen overkill, zelfs 64 bits is dat. Daarom ondersteunen verscheidene 64 bits CPU's (K8, maar ook Alpha, Itanium 1 en volgens mij ook POWER en SPARC) in de praktijk niet eens 64 bits, maar iets rond de 50 bits. Overigens zijn de instructiesets wel echt 64 bits, maar de CPU's gebruiken alleen de eerste 50.
Link naar reactie
hallo, ik heb dus besloten om een moederbord met socket 939 te kopen en de atholon 64mb 3500+. voor moederbord had ik gedacht aan: K8N Neo2 Platinium. zoals jullie wel weten is dit een nforce3 mb. Nu vertelde mijn neef mij dat er een nforce4 mb zou uit komen. Weten julie wanneer dit zou zijn en of er een groot verschil is met nforce 3?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...