Ga naar inhoud

Pifast+Athlon XP 2400+


Aanbevolen berichten

moet makkelijk kunnen.. in principe dan. :wink: je kan er normaal gesproken wel rond de 2V door heen jagen (heb er zelf wel eens 2,2V doorheen geknalt, maar dan moet je koeling wel erg goed zijn, en je mobo moet dit ook ondersteunen. veel borden zijn gelimiteerd tot een bepaalde Vcore, zet je hem hoger dan knalt de OVP (overvoltage Protection) in en boot ie niet meer. je kan altijd de vcore hoger doen (met hoge OC is 1,850 oid wel raadzaam soms) zolang je de temps maar goed in de picture houdt..
Link naar reactie
ik zou de ratio FSB/MP ook eens wat meer aanpassen.. kijk die 2300 mhz is wel leuk en aardig natuurlijk, maar meer winst haal je als de FSB wat meer MHZen krijgt.. waarom niet 11,5x 200 ofzo. dit is wel leuk en makkelijk ocen natuurlijk, maar je mem zal nu ook niet echt op zn volle kunnen draaien (of gebruik je soms pc2100?) en zo haal je nooit de max uit je systeem natuurlijk.. geefs eens wat specs van je PC (moederbord, memsoort en timings van je mem)
Link naar reactie
[quote:45391e0970="turbulence"] geefs eens wat specs van je PC (moederbord, memsoort en timings van je mem)[/quote:45391e0970] http://specs.tweak.to/9435 :wink: zie zn onderschrift :) [quote:45391e0970]Voeding Q-Tec Dual Fan Gold Low Noise 400 W Moederbord Asus A7V8X Processor(s) AMD Athlon XP 2400+ Geheugen 512 MB PC333 Noname [/quote:45391e0970]
Link naar reactie
[quote:76f60ae3b6="ArneLH"][quote:76f60ae3b6="pcguy"]moet je de multiplier omlaag doen.[/quote:76f60ae3b6] :D zo dom ben ik niet hoor :D[/quote:76f60ae3b6] uhmm, met alle respect voor je intellect hoor, maar is helemaal geen verkeerde oplossing.. lees nou maar eerst eens wat guides, want je snapt het principe nog niet helemaal heb ik het idee als je de MP iets lager zet kan je de FSB misschien hoger krijgen. tuurlijk het staat mooi als de CPU op 2300 mhz draait, maar als je een hogere FSB kan draaien met een iets lagere MP dan is ie misschien wel sneller.. kijk je moet de FSB als een snelweg zien, hoe hogere maximumsnelheid er gereden mag worden op de FSB hoe sneller er gecommuniceerd kan worden tussen mem en CPU. MP ocen geeft veel minder perfomance winst t.o.v FSB OC'en.. waarom denk je dat men op goeie OC borden met gemak een FSB halen van 240/250? dit doen ze niet met een MP van 13 of 16. je hebt nu wel een leuke OC, alleen door de hoge MP die je gebruikt schiet je er geen ruk mee op. denk dat je je eerst maar eens wat moet verdiepen in Oc'en en dan maar weer eens verder gaat, want dit staat wel leuk in je sig bijvoorbeeld (XP2400 @ 2300MHZ) maar je wint er gewoon haast niks mee. maar ja dat heb ik al eerder vermeld, en daar lees je ook overheen, dus zelf weten... :-?
Link naar reactie
[quote:53901a6772="ArneLH"]De CPU haalt geen 333 MHz FSB helaas. m'n mobo kan da wel maar als ik 166 instel is hij ontzettend instabiel. ik zal nog een hogere vcore nemen.[/quote:53901a6772] cpu haalt 333 fsb wel.... je mobo ook wel... en als het goed is je geheugen ook wel.... dus uhm.... denk dat je zelf te kort schiet in deze conclusie ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...