Ga naar inhoud

Wie heeft ZELF Zalman cnps7000A-Cu op MSI K8n neo platinium


Aanbevolen berichten

Wie heeft ZELF Zalman cnps7000A-Cu op MSI K8n neo platinium in combinatie met AMD 64 3000+ gemonteerd???? Het gaat dus om praktijk(ervarings)vraag. Instructie-filmpje en gebruiks aanwijzing heb ik al bekeken. Vraag is de montage van de Backplate. Geleverde backplate is iets anders dan die op mobo. Wie heeft dit goed volbracht en hoe. Ziet er toch net iets anders uit dan ik dacht en gezien vervangingswaarde kan ik PRAKTIJKTIP goed gebruiken. B.v.d
Link naar reactie
Zit nu met hetzelfde probleem :cry: Heb gisteren die ook gekocht met een 3000+ en wat blijkt..... het past niet of maar net met je grafische kaart die net in de weg zit. Maar de backplate zit al op het bord gefit aan de achterkant. Het enige wat je hoeft te doen is de fan vastschroeven aan de bevestiging die al aan de bovenzijde van het bord zit. Het zwarte kunstof gedeelte laten zitten en dan de schroeven via je bevestigingsklemmen van je koeler door het zwarte kunstof steun vastmaken aan je backplate.
Link naar reactie
[quote:6605709abd="scarry harry"]Zit nu met hetzelfde probleem :cry: Maar de backplate zit al op het bord gefit aan de achterkant. Het enige wat je hoeft te doen is de fan vastschroeven aan de bevestiging die al aan de bovenzijde van het bord zit. Het zwarte kunstof gedeelte laten zitten en dan de schroeven via je bevestigingsklemmen van je koeler door het zwarte kunstof steun vastmaken aan je backplate.[/quote:6605709abd] Vermoedelijk zal op jouw manier er een probleem met afstandbusjes onstaan [????] Wat ik heb doorgekregen van iemand die het ding werkend heeft [en dat wilde ik graag checken omdat het iets radicaler is] is: Backplate van het bord verwijderen: = schroeven los en met plastick ( verlopen :wink: ) creditcard[er zal wel beter gereedschap zijn] geheel los wurmen en vervangen door bijgeleverdebackplates verschillen ook wat van elkaar. "Plastic toestand" boven op zou ook vervangen moeten worden. Als we beide mazzel hebben krijgen we een praktijk reactie. Ik heb trouwens ook inmiddels vernomen dat er een buckje zit in bios spul en de temperatuur te hoog word weergegeven.
Link naar reactie
[quote:44dd028ac4="h.enk"]Wie heeft ZELF Zalman cnps7000A-Cu op MSI K8n neo platinium in combinatie met AMD 64 3000+ gemonteerd???? Het gaat dus om praktijk(ervarings)vraag. Instructie-filmpje en gebruiks aanwijzing heb ik al bekeken. Vraag is de montage van de Backplate. Geleverde backplate is iets anders dan die op mobo. Wie heeft dit goed volbracht en hoe. Ziet er toch net iets anders uit dan ik dacht en gezien vervangingswaarde kan ik PRAKTIJKTIP goed gebruiken. B.v.d[/quote:44dd028ac4] heb hem er zelf opzitten.. de backplate van de MSI laat je gewoon zitten. je schroeft de montagebeugel voor de cpu cooler los van je mobo. daar zitten 2 hele lange schroeven in. je neemt dan de 7000A-cu , plaatst deze op de socket. je neemt dan de lange schroeven die van het bord zijn afgekomen, en draait deze in je mobo, dus in de backplate die er al zit. je gebruikt dus geen schroeven/afstandsbusjes die meegeleverd zijn door zalmann. zie ook helemaal niet in waarom die MSI backplate eraf moet...
Link naar reactie
[quote:21b104cc45="turbulence"][quote:21b104cc45="h.enk"]Wie heeft ZELF Zalman cnps7000A-Cu op MSI K8n neo platinium in combinatie met AMD 64 3000+ gemonteerd???? Het gaat dus om praktijk(ervarings)vraag. Instructie-filmpje en gebruiks aanwijzing heb ik al bekeken. Vraag is de montage van de Backplate. Geleverde backplate is iets anders dan die op mobo. Wie heeft dit goed volbracht en hoe. Ziet er toch net iets anders uit dan ik dacht en gezien vervangingswaarde kan ik PRAKTIJKTIP goed gebruiken. B.v.d[/quote:21b104cc45] heb hem er zelf opzitten.. de backplate van de MSI laat je gewoon zitten. je schroeft de montagebeugel voor de cpu cooler los van je mobo. daar zitten 2 hele lange schroeven in. je neemt dan de 7000A-cu , plaatst deze op de socket. je neemt dan de lange schroeven die van het bord zijn afgekomen, en draait deze in je mobo, dus in de backplate die er al zit. je gebruikt dus geen schroeven/afstandsbusjes die meegeleverd zijn door zalmann. zie ook helemaal niet in waarom die MSI backplate eraf moet...[/quote:21b104cc45] Heb de boel nog eens goed bekeken: Jouw manier zal denk ik ok zijn; je hebt de boel aan het werk [weet je toevallig iets meer over die "temperatuurweergavebuck"?] Toen ik de boel met jouw advies had bekeken, snapte ik eigenlijk ook waarom een ander advies luidt: "oorspronkelijke backplate vervangen" Die Zalman backplate heeft kortere "opstaande schroefgaten" en bij gebruik van van die plaat i.c.m. hun afstandbusje en schroefjes is er minder kans dat de boel scheef wordt aangedraaid, denk ik.
Link naar reactie
Klinkt goed allemaal :lol: Zij het niet dat ik nog een vga cooler van Zalman moet gaan opofferen om mijn 7000 fittend te krijgen. Het zij zo :cry: Maar heb idd de 7000 op het bord en draait weer als vanouds. Het gehele basis systeem past redelijk. Ok geen problemen met de lange standaard schroeven P.S. blijf het toch een beetje een raar ontwerp van het MB vinden, is dit een stap naar btx ontwerp ?
Link naar reactie
INtel is vooral voorstander van BTX, vanwege de hitte van de PRescott. Op een BTX mobo zit het geheugen verder van de processor af dan bij een ATX, dus kan ik me voorstellen dat AMD geen voorstander van BTX is. ZIj willen immers een zo kort (snel) mogelijke verbinding tussen CPU en geheugen.
Link naar reactie
[quote:2628cf71ab="scarry harry"]Klinkt goed allemaal :lol: Zij het niet dat ik nog een vga cooler van Zalman moet gaan opofferen om mijn 7000 fittend te krijgen. Het zij zo :cry: Maar heb idd de 7000 op het bord en draait weer als vanouds. Het gehele basis systeem past redelijk. Ok geen problemen met de lange standaard schroeven P.S. blijf het toch een beetje een raar ontwerp van het MB vinden, is dit een stap naar btx ontwerp ?[/quote:2628cf71ab] dat probleem met de VGA cooler heb ik dus ook... heb de koelplaat van mn zalmann heatpipe iets moeten aanpassen. thank god to dremel iig :wink: de layout ontwerper @ MSI mogen ze ook wel een trap geven, want sommige dingen zijn niet echt practisch (IDE en ATX aansluiting strak naast socket) CPU socket zo dicht bij AGP slot
Link naar reactie
[quote:33fd2e6458="turbulence"] de layout ontwerper @ MSI mogen ze ook wel een trap geven, want sommige dingen zijn niet echt practisch (IDE en ATX aansluiting strak naast socket) [/quote:33fd2e6458] Wat dacht je van de Chipset locatie van de nForce 3 250gb chip zelf. mijn waterblok voor die chip zit zo strak tegen de AGP aan dat ik er geen een normaal een vga kaart in kan doen (alleen als ik de standaard cooler eraf haal en er een waterblok op druk). Ik ben zelf ook niet te spreken over de Lay-out dus. maar het bord zelf is wel top :) De temperatuur bug is alleen bij de "newcastle"Athlon 64 cpu's. Dus bij de 512kb L2 cache moddelen. Ik heb een 3400+ en 3700+ "clawhammer" (1mb l2 cache) op het bord gehad en daar geeft hij de temperatuur wel goed van aan. Ik gebruik de 1.2 (beta5) bios. Ik hoop voor jullie "newcastle" gebruikers dat dit in een toekomste bios fix voor elkaar komt.
Link naar reactie
[quote="Red Dragon schreef o.a.: De temperatuur bug is alleen bij de "newcastle"Athlon 64 cpu's. Dus bij de 512kb L2 cache moddelen. Ik heb een 3400+ en 3700+ "clawhammer" (1mb l2 cache) op het bord gehad en daar geeft hij de temperatuur wel goed van aan. Ik gebruik de 1.2 (beta5) bios. Ik hoop voor jullie "newcastle" gebruikers dat dit in een toekomste bios fix voor elkaar komt.[/quote] "newcastle"Athlon 64 cpu's??? Allemaal knap ingewikkeld: Ik heb nog (naast het het bord): AMD Athlon [size=7:4d2187dca5]tm[/size:4d2187dca5]64 ADA3000AEP4AP 41M5985B40809 In elkaar geknutseld in "Malaysia" en onderweg is Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Serie, PC400, Cas 2.5 Zou dit dus wel of niet last van die bug moeten krijgen? Of kan dat "newcastle" pas utigelezen worden als het ding er opzit? Zie dat ik vingerafdruk op het ding heb achter gelaten. Moet ik dat nu met wasbenzine of alcohol reinigen? en is het aan te bevelen "onderkant" koeler [op het zicht schoon] ook te doen?
Link naar reactie
Dat is een Athlon 64 3000+ die heeft 512kb l2 cache Newcastle = 512kb L2 cache Clawhammer = 1mb L2 cache In de FAQ op het MSI support forum: [quote:fa75b7fb31] Q: My cpu is running very hot (above 45c idle) A. Make sure that your heatsink has good contackt with the cpu-core, also make sure you used thermal-paste, and did not use an excessive amount. If this is al good, and you still get high temperatures, feel your heatsink, does it seem warm at all? (if getting above 45c tempertures, and having good contact between cpu and heatsink, it should feel pretty hot to the touch) if not, [b:fa75b7fb31]the reported temperature is most likely wrong: This has happend for at lot of uses, especially with the newcastle core (512kb cache)..[/b:fa75b7fb31].[/quote:fa75b7fb31] Wachten op een bios update dus. Ik maak altijd de cooler en cpu schoon met Aceton (zit o.a. in nagellakremover) dit ontvet namelijk ook.
Link naar reactie
[quote:41c4fd754d="h.enk"]Comp-Freak: wattenstaafjes? Ik ben nogal kippig (pluisjes) en gebruik voor klusje denk ik een fotolens schoonmaak-doekje.[/quote:41c4fd754d] Nee, watten[b:41c4fd754d]schijfjes[/b:41c4fd754d], jeweetwel, om make-up mee van je gezicht te halen (voor vrouwen dus :wink: ) Om ff een merk te noemen, van die demake-up schijfjes, maar ik heb ze meestal van de super of Schlecker. Als ze een beetje vochtig gemaakt zijn met alcohol dan pluizen ze (vrijwel) niet. En als het dan opgedroogt is en je blaast er nog even overheen, of met een kwastje, dan is het helemaal perfect.
Link naar reactie
Ik heb er voor gekozen om oorspronkelijk backpalte van moederbord te vervangen door zalman backplate en heb het op volgende misschien wel erg amateuristische :D manier gedaan: Bord eerst even op pootjes gezet [paar draadeinden en beide kanten een moer] dus 2 handjes vrij. Op hoek oorspronkelijke backplate voorzichtig mes(je) er tussen. Daarna [op maat geknipte verlopen] museum-jaarkaart er onder geschoven. Vervolgen met vissnoer stuk je los en kaart opschuiven, enz., enz. Zalman backplate zit er nu op. cpu ook. Bord zit op verwijderbare "plaat" van de kast. Een dezer dagen de rest.
Link naar reactie
[quote:b2638a1a03="h.enk"]Ik heb er voor gekozen om oorspronkelijk backpalte van moederbord te vervangen door zalman backplate en heb het op volgende misschien wel erg amateuristische :D manier gedaan: Bord eerst even op pootjes gezet [paar draadeinden en beide kanten een moer] dus 2 handjes vrij. Op hoek oorspronkelijke backplate voorzichtig mes(je) er tussen. Daarna [op maat geknipte verlopen] museum-jaarkaart er onder geschoven. Vervolgen met vissnoer stuk je los en kaart opschuiven, enz., enz. Zalman backplate zit er nu op. cpu ook. Bord zit op verwijderbare "plaat" van de kast. Een dezer dagen de rest.[/quote:b2638a1a03] ik heb het al eerder aangegeven, en doe het nog even 1 keer. waarom die backplate gebruiken van zalmann? die ligt bij mij allang in het ronde archief (prullenbak dus) je hebt er geen enkel voordeel aan, alleen maar werk extra (mobo uitbouwen, inbouwen etc..) die manier met visdraad werkt inderdaad wel het beste, zo heb ik ook mijn kofferbak gecleaned van alle logos. je snijd dmv het draad de ''lijmlaag'' door
Link naar reactie
[quote:52c73f411f="turbulence"] Zie boven [/quote:52c73f411f] Don't ask :D Om de een of andere reden ( ik heb het ding er boven gehouden [opgezet zonder vast te draaen] zoals jij schreef ) leek me het gebruiken van zalman plaat + afstanbusjes iets beter. Kan best zijn dat dat ik onbewust (als een ekster) alleen voor die glimmende busjes ben gevallen :wink:
Link naar reactie
[quote:be3d27fc54="h.enk"][quote:be3d27fc54="turbulence"] Zie boven [/quote:be3d27fc54] Don't ask :D Om de een of andere reden ( ik heb het ding er boven gehouden [opgezet zonder vast te draaen] zoals jij schreef ) leek me het gebruiken van zalman plaat + afstanbusjes iets beter. Kan best zijn dat dat ik onbewust (als een ekster) alleen voor die glimmende busjes ben gevallen :wink:[/quote:be3d27fc54] dat moet het haast wel zijn, of je moet de wereld aan tijd over hebben t.o.v mij... :lol: ach jij hebt er ook weer je vermaak mee gehad toch :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...