Ga naar inhoud

irq's reshuffle


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een hardware probleem: Mijn comp. heeft een Gigabyte GA-7VAX mobo, met onboard LAN en onboard Sound. Op de eerste seriele poort zit een extern modem. De tweede seriele poort heb ik in het bios disabled; De LAN 'kaart' heeft een RJ45(?) connector, maar omdat ik een netwerk met coaxkabel heb, kan ik die LAN niet gebruiken, heb deze ook in het bios disabled. Toegevoegd is een PCI ethernetkaart en ook een TV-kaart. De sound 'kaart' is enabled. Het probleem is nu dat wanneer ik USB wil ge- bruiken, en USB in het bios enable, een aantal IRQ's dubbel bezet worden, en het systeem op onverwachte en ongewenste momenten collabeert. Twee lijstjes van de opstartmeldingen v.h. bios: *zonder* USB enabled: display contr.: irq 10 multimedia device: irq 3 network contr.: irq 11 ide contr.: irq 14 multimedia device: irq 5 acpi contr.: irq 9 (geen conflicten dus) *met* USB enabled: display contr.: irq 10 multimedia device: irq 3 network contr.: irq 11 usb 1.1 host contr.: irq 11 usb 1.1 host contr.: irq 10 usb 1.1 host contr.: irq 5 ide contr.: irq 14 multimedia device: irq 5 acpi contr.: irq 9 (WEL conflicten dus). Het OS is win98 Is er een manier om e.e.a. gunstiger te regelen?? dank, rob
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...