Ga naar inhoud

PC super traag geworden na nwe HD en herinstallatie


Aanbevolen berichten

Ik heb een PIII 800. Doordat mij HD defect ging heb ik een nwe gekocht WD 80GB. Windows XP opnieuw geinstalleerd. Office 2003 erop, Updates binnen gehaald, Norton Firewall erop. en verder eigenlijk niets. Nu is alles supertraag geworden. Als ik zit te typen, net als nu, dan ben ik veel verder met typen en blijft alles "hangen"en lopen de letters later wel in. Gebeurd ook in Word. Bij Internetten blijven de pagina's achter. Daar bedoel ik mee als ik op een link druk, dan blijft het "handje"in beeld en gebeurd er enkele seconden niks. Als ik dan "Ctrl-ALt-Delete" en kijk bij prestatie, dan zie ik dat de processor regelmatig op 100% springt en dan terug naar 2 of 3 % en hup weer naar 100%. Terwijl ik niks doe of open heb staan Bij processen zie ik Nietactieve systeemprocessen Systeem CPU 99 geheugen 20kb Wat is er gaande en hoe krijg ik alles weer even snel als voorheen. Oh ja. Spellen blijven nu ook hangen, ook als een DVD afgespeeld wordt. Ik heb een GF XFX 5200 256 MB video kaart drivers 61.34
Link naar reactie
Wanneer je CPU gebruik naar de 100% springt moet je eens bij processen kijken welke toepassing (tegen de) 100% processorverbruik heeft. Dat 'Niet actieve systeemprocessen' ergens in de 90 staat klopt, dit is normaal, maar ik denk dat je dit zag op het moment dat er even geen 100% verbruik was door de toepassing die dit veroorzaakt. Je kunt bij tabblad 'Processen' sorteren op kolom 'CPU' Als het goed is moet je, wanneer je PC weer heel traag wordt, een andere toepassing zien met erg veel CPU verbruik.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...