Ga naar inhoud

Hulp nodig bij Abit IC7


Aanbevolen berichten

Ik heb een Abit IC7 (i875) moederbord tweedehands gekocht. Deze heeft het 4 weken perfect gedaan in mijn systeem. En opeens was het ...... niks meer dus :( Nu heb ik dit moederbord tweedehands aangeschaft en heb er geen bon bij gekregen. Ik heb alles geprobeerd; andere processor, voeding, geheugen, videokaart etc. Maar niks helpt. Het moederbord krijgt ook geen spanning als je hem "aandrukt". Fan's gaan dus niet draaien. Iemand een idee wat dit kan zijn??
Link naar reactie
[quote:0e2811d60e="sdh"]Heb je wel van die busjes onder je mobo gedaan? daardoor kan kortsluiting ontstaan, en doet ie helemaal nix meer..[/quote:0e2811d60e] Yep, uiteraard :wink: Maar dan zou hij het ook niet 4 weken uithouden. Ik begrijp er echt helemaal niets van :-?
Link naar reactie
[quote:c7ab808c0f="Maze"][quote:c7ab808c0f="sdh"]Heb je wel van die busjes onder je mobo gedaan? daardoor kan kortsluiting ontstaan, en doet ie helemaal nix meer..[/quote:c7ab808c0f] Yep, uiteraard :wink: Maar dan zou hij het ook niet 4 weken uithouden. Ik begrijp er echt helemaal niets van :-?[/quote:c7ab808c0f] ja, dat is waar... dan is het waarschijnlijk iets anders.. :roll:
Link naar reactie
is de grote ATX stekker nog wel goed? niks aangebrand oid? probeer een het volgende: neem de grote ATX stekker: [img:7450d37432]http://www.gen-x-pc.com/images/plug1.jpg[/img:7450d37432] haal eerst de main stekker uit het contact weg iig. (safety first :wink: ) als je dan een paperclip oid even neemt, en deze in de volgende 2 gaatjes steekt: [b:7450d37432]gezien net als op de foto gaat het om het 3e en 4e gaatje in de bovenste rij (dus aan de kant waar die clip zit om hem te vergrendelen aan je mobo)[/b:7450d37432] je mobo heeft ook als het goed is, zo'n kleine vierkante 12V ATX stekker voor op je mobo, sluit deze iig ook aan op je mobo. sluit nu eens een casefan aan op een fan connector op je bord. haal de rest van je hardware van de molex stekkers af, zodat je duidelijk kan uitmaken of de fan begint te draaien. je hebt de paperclip nu in de stekker zitten, sluit de mainstekker aan in je stopcontact en zie of er wat gebeurd. als het goed is, moet de fan gaan draaien die je op je mobo hebt aangesloten, doet ie dit niet, dan is je bord kapot, en zul je toch opzoek moeten gaan naar iets anders.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:951150c9b9="70373R2"][quote:951150c9b9="Maze"]Bedankt voor de tip. Ga ik zeker uitproberen 8) De voeding werkt nu prima op mijn backupsysteem. Het is een Zalman 400 Watt. Dus de stekker is in ieder geval prima.[/quote:951150c9b9] Zo slim ben je niet... Breng de PC naar de winkel..[/quote:951150c9b9] Als Maze een antwoord op een topic van jou geeft waar jij het niet mee eens bent hoef je dat ook niet meteen bij hem te doen.. :wink: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=124962 [edit:] @70373R2: heb je nu alweer een nieuw profiel aangemaakt...? :-?
Link naar reactie
[quote:1618b611a2="70373R2"][quote:1618b611a2="Maze"]Bedankt voor de tip. Ga ik zeker uitproberen 8) De voeding werkt nu prima op mijn backupsysteem. Het is een Zalman 400 Watt. Dus de stekker is in ieder geval prima.[/quote:1618b611a2] Zo slim ben je niet... Breng de PC naar de winkel..[/quote:1618b611a2] uhmm, einstein, zelf eerst ook even goed lezen he.. [quote:1618b611a2]Nu heb ik dit moederbord tweedehands aangeschaft en heb er geen bon bij gekregen[/quote:1618b611a2]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...